Klacht Coolblue.nl: Slechte garantie service, slecht advies en onbetrouwbare beoordelingen.

J. de Man

Wij hebben begin dit jaar een AEG L7FENQ96 ProSteam AutoDose Wasmachine gekocht bij Coolblue, afgaande op de positieve beoordelingen (Reviews) op hun site en als Coolblue keuzen beoordeeld, wat dat precies betekent is ons nu niet duidelijk.
Gedurende 9 maanden gebruik en ervaring kunnen we een goede beoordeling maken. De was stinkt, de was duurt er lang (Gemiddeld 3 ½ uur of meer), Auto dosering werkt niet goed. Later merkte we dat veel wasgoed stuk ging en rafels vertoonde, een bijna nieuwe trui van Paul Shark @ € 600 kunnen we weggooien. Voor een AEG monteur gestuurd door Coolblue moet de klant betalen, inclusief voorrijkosten vanaf € 134,01 en bij geen gevonden technische gebreken €219,- per bezoek. Garantie service laat Coolblue geheel afweten en recensies worden voor plaatsing eerst door Coolblue gelezen, slechte reviews kunnen door Coolblue worden geweigerd en niet geplaatst. Heb dit driemaal geprobeerd zonder succes of reactie van Coolblue en daarna nog éénmaal na het sturen van een bericht waar ik een reactie van ontving dat de beoordeling niet kan worden geplaatst. We hebben werkelijk alles geprobeerd om tot een oplossing te komen met Coolblue zonder resultaat en genoodzaakt om zelf alles uit te proberen om de was te verbeteren (Voor de stank de wasverzachter verhoogt, de trommel leeg laten draaien bij 95 graden enz. enz.) zonder betere resultaten. We denken aan ontwerp fouten, veel wasmachines met een laag energie verbruik starten bij een lage temperatuur en verwarmen langzaam het water op wat de was duur aanzienlijk verlengt. Veel producten kunnen er misschien niet tegen om 3 ½ uur of meer in het water te weken (zoals o.a. katoen of wol ) en daardoor dit de stank in het wasgoed kan veroorzaken en sticknaden los kunnen weken en wasgoed daardoor sneller kapot gaat. Met al onze klachten moeten we maar leven. Een waardeloze machine waar je niet meer vanaf komt want je kan dit onmogelijk aan andere verkopen zonder de mankementen te vertellen dat zou bedrog zijn en daar doen wij niet aan mee.

De problemen oplossen of het apparaat retour nemen.

J. de Man
    Klacht nog niet opgelost, nog geen reactie ontvangen.
    Coolblue.nl
    Beste meneer/mevrouw de Man,

Bedankt voor het schrijven van jouw review op klachtenkompas.nl. Het spijt ons dat wij niet eerder op jouw review hebben gereageerd. Wij doen ons best om te reageren op alle geplaatste reviews op verschillende reviewwebsites. Gelukkig is jouw bericht nu aan de beurt!

Direct hebben wij alle gegevens erbij gepakt. Natuurlijk balen als het net even anders verloopt dan verwacht. Helaas hebben wij slecht nieuws en verwijzen je naar de reactie van onze klachtenafdeling op 11-09-2020.

Coolblue

J. de Man
Coolblue geeft geen goede garantie service. Wat ze als verkoper wel verplicht zijn. Een antwoord dat de wasmachine geen technische gebreken heeft is niet mijn klacht. Mijn klacht is dat de machine niet naar behoren functioneerd.

Ook een klacht indienen over Coolblue.nl?