Klacht Coolblue.nl: Vals adverteren en tweedehands product.

Hallo,

Ik heb twee dagen geleden een gaming laptop bij Coolblue besteld, de volgende dag meteen binnen gekregen en daarna ging het mis.

Toen ik de laptop uit zijn doos en uit zijn hoes had gehaald, zag ik dat er gebruikerssporen zichtbaar waren. (vingerafdrukken) en ook het beschermende vel tussen het scherm en het toetsenbord lag er niet correct in waardoor het was gekreukeld aan de bovenkant. #conclusie 1 tweedehands product ontvangen.

2. Op de advertentie van Coolblue stond er dat het scherm een refreshrate (Hz) van 120Hz had. Dit blijkt echter ook niet zo te zijn. Ik ben er achter gekomen dat het scherm alleen maar 75Hz heeft. #conclusie 2 vals adverteren. (Dit zijn oneerlijke handelspraktijken)

De enige reden waarom ik specifiek de laptop bij Coolblue heb gekocht voor €1899 en niet bij Mediamarkt (tijdens de korting dagen) voor €1569,88 is omdat het scherm bij Coolblue een refresh rate van 120hz zou hebben en die van Mediamarkt maar 75hz.

Door deze misleiding ben ik 331 euro meer gaan betalen en krijg ik mijn geld pas dagen later terug waardoor ik niet meer op tijd ben om de laptop voor 331 euro minder te kopen.

Ik ben erg teleurgesteld met Coolblue vooral omdat ik een medewerker heb gesproken die mij had verteld dat het een foutje van Coolblue geweest zou zijn. Door uw fout heb ik #1 meer voor een laptop moeten betalen 2, ik kom niet meer in aanmerking om deze laptop bij Mediamarkt de kopen voor 331 euro goedkoper en heb ik een tweedehands product ontvangen die nieuw zou moeten zijn zonder 120hz scherm.

Ik wil het product waar ik voor heb betaald! Dus de laptop MET 120hz scherm. Een die NIET tweedehands is. Dit is ten slotte waar ik voor heb betaald en het is mijn recht.

Ik wil graag een oprechte excuus en een compensatie voor het hele gebeuren als jullie mij niet het product kunnen leveren waar ik daadwerkelijk voor heb betaald.

Beste mevrouw Kemik,

Allereerst willen wij onze welgemeende excuses aanbieden voor het verstrekken van onjuiste informatie betreft de producten die via de website verkrijgbaar zijn. We snappen dat onze klanten uiteraard een aankoopkeuze maken naar aanleiding van de verstrekte informatie. Het is ons plicht om de juiste informatie op de website te tonen.

We zullen de informatie op de productpagina zo spoedig mogelijk aanpassen. Uiteraard zijn we meteen met een productspecialist opzoek gaan naar een laptop waarvan de framerate 120 Hz is. We hebben op dit moment een HP Omen 17 laptop op voorraad die aan jouw gewenste specificaties voldoet. Het betreft het volgende model: https://www.laptopshop.nl/product/784355/category-45702/hp-omen-17-an051nd.html. De verkoopprijs bedraagt €2.299,-. Dit betekent dat er een prijsverschil ontstaat van €400,-.

Naast de onjuiste informatie hebben wij ook een product geleverd dat niet in nieuwstaat verkeerde. Om jou van een compensatie te voorzien, willen wij de helft van het prijsverschil op ons nemen, namelijk €200,-. Je kunt de HP Omen 17-an051nd bij ons aanschaffen voor de prijs van €2099,-. We hebben nog enkele exemplaren op voorraad en daarom hebben wij alvast één exemplaar op jouw naam gereserveerd.

Graag zien wij jouw reactie tegemoet of jij hiermee akkoord gaat. Dan versturen wij een betaalverzoek om het resterend bedrag van €200,- te voldoen. Een retourmelding is alvast voor jou aangemeld onder vermelding van retournummer 2688823. De verzendlabels zijn per e-mail verzonden zodat je de laptop direct kunt retourneren.

Beste Coolblue,

Ik wil absoluut geen HP, het wordt een Asus of een MSI. Verder ben ik zelf op het internet gaan kijken op Hp.com/nl. De HP Omen 17 kost maar 1999 euro. U begrijpt dus dat u mij alleen maar meer vraagt te betalen.

Ik neem aan dat jullie een model voor mij vinden waar ik niks extra voor moet betalen. Jullie nemen de kosten op jullie zelf. De specificaties zijn duidelijk: i7700hq of nieuwer, Gtx 1070 8gb ram, 16gb ram ddr4, 120hz scherm met g-sync (g-synch is geen must). De laptop zelf is niet zwaarder dan 3.5 kilo.

U kunt een voorstel doen en ik zal erop reageren.

Beste Coolblue,

Op de website ben ik hetzelfde model tegengekomen (met andere specificaties), wat erg fijn is. Deze laptop beschikt gelukkig wel over een scherm dat boven de 120hz is. Het gaat over de Asus ROG Strix GL702VS-BA253T. (deze is beschikbaar binnenkort deze week).

U wilt mij van een compensatie voorzien, en u wilt de helft van het prijsverschil op u nemen, (200 euro) dan vind ik https://www.coolblue.nl/product/804752/asus-rog-strix-gl702vs-ba253t.html een prima voorstel (na de prijs reductie).

Met vriendelijke groeten.

Beste mevrouw Kemik,

Bedankt voor jouw reactie. Uiteraard kunnen wij de Asus ROG Strix GL702VS-BA253T met €200,- korting aanbieden. Het klopt inderdaad dat dit model niet op voorraad is. Wanneer een product niet voorradig is, kunnen wij nog geen exemplaar op jouw naam reserveren.

Wij hebben jouw e-mailadres genoteerd om een notificatie te ontvangen zodra het product weer op voorraad is. Je kunt dan weer contact met ons opnemen zodat wij de bestelling voor jou plaatsen met de €200,- korting. Er is ook een interne notitie geplaatst zodat iedereen van Coolblue op de hoogte is van deze afspraak.

Mocht je nog andere vragen hebben, laat het ons meteen weten.

Beste Coolblue,

Langzamerhand begint mijn geduld op te raken. Ik ben opnieuw onderzoek gaan doen naar de laptop die jullie mij willen verkopen. Deze zou zogenaamd een 144hz panel hebben maar heeft dit echter niet. Ook deze laptop heeft een 120hz scherm. Alweer proberen jullie de klant meer te laten betalen aldus vals adverteren.

Aangezien alle specificaties overeenkomen met de laptop die ik gekocht zou hebben (Asus ROG GL702vs-GC198T) en de laptop die zogenaamd 144hz is maar in realiteit 120, lijkt het mij het verstandigst als jullie de laptop die ik nu gebruik omwisselen met de Asus ROG Strix GL702VS-BA253T zonder bijbetaling.

Zoals ik al eerder had aangegeven heb ik betaald voor een laptop met een 120hz panel.
    sinds de specificaties overeenkomen met de laptop waar ik voor betaald zou hebben en de Asus ROG Strix GL702VS-BA253T, zou ik de laptop over moeten kunnen nemen zonder bijbetaling.

Dit is de tweede keer dat jullie verkeerde informatie bieden aan de consument.

Mijn oplossing:
    - Asus ROG GL702vs-GC198T omruilen met de Asus ROG Strix GL702VS-BA253T zonder bijbetaling.

- De advertentie van de Asus ROG Strix GL702VS-BA253T en Asus ROG GL702vs-GC198T aanpassen wegens vals adverteren.
    (veel mensen vinden het belangrijk wat ze kopen).

Nogmaals, Ik vertrouwde Coolblue op haar service, maar u misleid de consument bij hun aankopen!

In de bijlage zult u schermafbeeldingen treffen met de echte specificaties van dit modelnummer.

Beste mevrouw Kemik,

Bedankt voor je reactie en de bij behorende afbeeldingen.

De afbeelding bij de Asus ROG Strix GL702VS-BA253T bevat inderdaad foutieve informatie. Ook hiervan zullen wij er voor zorgen dat dit zal worden aangepast. Echter in de product omschrijving staat "De Nvidia G-Sync technologie voorkomt haperende beelden tijdens het gamen door de verversingssnelheid van 120 Hz." Het betreft dus alleen de afbeelding waar het foutief is vermeld.

De eerder geboden korting van € 200,- op de HP Omen 17-an051nd, kunnen we meenemen naar de Asus ROG Strix GL702VS-BA253T. Het resterende bedrag van € 150,- dien je dan nog zelf bij te betalen. Hou er wel rekening mee dat deze laptop op dit moment niet voorradig is. Ondanks dat we verwachten deze week een nieuwe voorraad te ontvangen, kunnen wij dit wegens overmacht niet garanderen.

Graag vernemen wij je reactie.

Coolblue,

Ik heb betaald voor een laptop waar in de advertentie staat 120hz. U begrijpt dus ook wanneer u deze laptop eindelijk beschikbaar heeft deze mij te geven ter omruiling van het verkeerde model dat jullie mij hebben verzonden.

Ik betaal dus helemaal niets erbij. Tijdens de BTW dagen verkocht Mediamarkt de Asus GL702vs met 120hz scherm en nvidia gtx1080 voor maar €2100. Ook die aanbieding ben ik door jullie misgelopen. Nu verwacht ik dat jullie correct te pas gaan met de consument en haar niet teleurstellen na alle problemen die Coolblue heeft opgeleverd.

Het zou zonde zijn hier zomaar een zaak van te maken.

Beste mevrouw Kemik,

Gezien de situatie hebben wij meteen overleg gehad met onze productspecialisten. Na nader onderzoek zou dit type laptop ook over een 120Hz instelling moeten bezitten.

Graag vernemen wij dan ook waar u de informatie vandaan gehaald heeft dat de laptop maar 75Hz bezit.

Wij willen u vragen om de reactie te versturen naar geenglimlach@coolblue.nl zodat we er direct mee aan de slag kunnen gaan.

Beste Coolblue,

Ik heb de klantenservice van Asus Nederland gebeld. Medewerker Pierre, heeft aan de hand van mijn serienummer het paneel van de GC198T opgezocht. Wij kwamen terecht op

en

Het basismodel is 60Hz, maar dit model beschikt over een 75Hz scherm.

Ik heb schermafbeeldingen genomen van het scherm dat de GL702vs-GC198T met behulp van Dxdiag.

Met vriendelijke groeten.

Beste Coolblue,

Hebben jullie nu genoeg aan informatie?

Ik heb gemaild naar geenglimlach@coolblue.nl, en ik heb nog steeds niets vernomen.

Beste mevrouw Kemik,

Via e-mail heb ik u zojuist een aanbod gestuurd namens Coolblue. Ik kijk uit naar uw reactie per e-mail.

Ontevredenklant2018
Dit is uw oplossing? Mij een product aanbieden waar ik absoluut geen interesse in heb? Oplichten doen jullie met plezier. Jammer dat zo een succesvol bedrijf als Coolblue in Nederland zo te werk gaat met haar klanten.

Ook een klacht indienen over Coolblue.nl?