Klacht Coolblue.nl: Vertrouwen in Coolblue is onterecht.

A J Kuijer

Op 26 juni 2020 bestelde ik bij Coolblue voor € 1618 een Samsung TV en een SONOS Soundbar. De conditie was uitgepakt en aangesloten. Om die reden vond de bestelling telefonisch plaats. Prijzen plus servicekosten werden door de service medewerker vastgelegd in een betaalverzoek. Het bedrag werd door mij dezelfde dag voldaan.
Ik zag geen reden om aan Coolblue te twijfelen. Vóór deze bestelling had ik al voor € 5500 bij Coolblue besteed.
Ik was dus minder prettig verrast toen Danny de bezorger van Coolblue de tv en soundbar kwam afleveren zonder de afgesproken installatie. Ik zei dat ik een levering zonder de overeengekomen plaatsing en aansluiting niet kon accepteren. Dat was nooit mijn bedoeling geweest. Maar Danny had waarschijnlijk meer met dat bijltje gehakt. Zijn opdracht was de goederen bij de klant af te leveren en hij beweerde daarom dat een afzonderlijk “montage-team” dat deel van de levering zou komen uitvoeren. Beide pakketten werden zodoende bij mij achtergelaten. En bleven onaangeroerd staan.
Direct daarop heb ik de service afdeling van Coolblue gebeld en om opheldering gevraagd. De medewerker, die ik sprak, begreep mijn teleurstelling en ging het terughalen van de achtergelaten goederen regelen. Over het montage-team werd niet meer gesproken.
Na enkele dagen verscheen Danny weer om beide pakketten op te halen. Ook hij repte niet meer over het montage-team dat naar mijn mening en mijn ervaring met Coolblue een vondst van hemzelf was. Hij uitte wel zijn kritiek op de gang van zaken door zijn verbazing uit te spreken “waar ze nu toch bij Coolblue mee bezig waren”.
Op 10 augustus 2020 had ik een nieuwe desktop pc en een monitor nodig. Ik besloot ondanks mijn teleurstelling Coolblue toch een kans te geven. Het overleg leidde tot een excuus voor de nalatigheid en de toezegging dat het gewraakte bedrag op mijn rekening zou worden gestort. Ik wachtte de remise niet af en plaatste een bestelling voor € 1007,08. Het is nu meer dan een maand later en Coolblue heeft geen cent overgemaakt.

Conclusie: Coolblue is met glimlach en al volkomen onbetrouwbaar. Een grijnslach past dit bedrijf beter. De tv is nog steeds niet vervangen, maar Coolblue kan mij niets meer leveren. Mijn geduld is niet oneindig

Ten onrechte berekende kosten EINDELIJK eens terugbetalen

Coolblue.nl
    Beste meneer Kuijper,

Dank je wel voor het kenbaar maken van jouw klacht. Wij begrijpen goed dat je baalt.

Direct hebben wij alle gegevens erbij gepakt en zijn zeer verbaast over het niet installeren van de tv. Deze dienst heb je wel degelijk afgenomen. Heel bijzonder en een overleg binnen Coolblue waard.

Wat betreft de terug stortingen, deze hebben plaats gevonden op 01-07-2020 en op 02-07-2020.

Wij willen je vragen om dit nog even te controleren. Bij twijfel, bespreek de situatie met onze klantenservice.

Met vriendelijke groet, Coolblue

A J Kuijer
Dit is een uitermate domme bewering. Hoe kan je een tv installeren, die je vlak daarop terug haalt en bovendien in een nieuwe fabrieksverpakking?De doos is nooit geopend geweest! Dom en Onbetrouwbaar, deze goochelaars van Coolblue. Tegen zoveel domheid zijn geen argumenten opgewassen. Je praat tegen een muur van gelijkhebberij. Misselijkmakend. Hun eigen bezorger vroeg zich al af “waar zijn ze mee bezig?”. Maar zelfs deze kreupele verklaring kan een klant pas krijgen na hulp van de Consumentenbond. Als die niet bestond kwam er bij Coolblue helemaal geen man overeind.

Ook een klacht indienen over Coolblue.nl?