Klacht Coolblue.nl: Weinig creatieve bezorgers, slechte communicatie.

Martin

Ik liet een wasmachine bezorgen bij mijn gehandicapte schoonvader. Ik woon zelf in een ander deel van het land en kon er niet bij zijn. Ik zou hem later zelf aansluiten maar wilde wel dat de oude werd meegenomen, De bezorger belt dat hij in aantocht is. Ik instrueer hem: "Je hoeft de nieuwe niet uit te pakken, de oude staat nog vast aangesloten op een trekschakelaar maar je mag het snoer doorknippen". Dat was te veel gevraagd. "Elektra, daar mogen wij absoluut niet aankomen meneer!". Maar hij zou overleggen met zijn leidinggevende en mij terugbellen. Dat gebeurde niet, de nieuwe wasmachine werd naar binnen geschoven en de oude liet men staan. Jammer

Een week later ben ik daar, sluit hem aan, draai een was, ding werkt prima. Er viel me wel wat op en ik deel dat graag dus ik schrijf thuis een review. Ik krijg een half-automatische reactie, de rwview ziu niet aan de richtlijnen voldoen. Er staat een link bij naar de richtlijnen maar geen reden van afkeuring. Ik heb dus geen mogelijkheid mijn review aan te passen en opnieuw in te dienen. Dit is irritant.

Nu wil ik een klacht indienen, dus ik naar de CoolBlue website op zoek naar een klachtenformulier. Dat bestaat niet. Alleen algemene afpoeierpagina's. Men heeft er duidelijk geen zin in. En men heeft het druk, ook dat. "De klantenservice is momenteel drukker dan normaal". Ik begrijp inmiddels wel waarom.

Flexibeler opereren, beter communiceren. Fatsoenlijke reacties op reviews, afspraken nakomen.

Coolblue.nl
    Beste meneer/mevrouw Maat,

Dank je wel voor het kenbaar maken van jouw onvrede. Vervelende situatie. Wij begrijpen dat je baalt. Echter zijn onze bezorgers geen electro monteurs. Ze mogen daarom niet op zo'n verzoek ingaan. Sorry!

Wat betreft de review op onze site. Wij willen je vragen om het gewoon nogmaals te proberen.

Voor officiele klachten hebben wij een aparte afdeling. Je vind alle informatie op onze website. Om het makkelijk te maken hierbij de link:

Ons excuus voor het ongemak.

Coolblue

Martin
Ik had twee klachten. De eerste betrof de bezorging (van een wasmachine) die ik wat mager vond. Het oude apparaat werd niet meegenomen omdat men geen snoertje door wilde knippen (want, elektra). Dat vond ik wat mager. Hier werd helemaal niet op ingegaan. De tweede klacht betrof een review die ik had geschreven en die zonder opgaaf van reden werd gewijgerd. Uit de richtlijnen kom ik evenmin zelf opmaken wat het probeem was. Daar kon de man niks mee want hij kon daar niet bij en wist dus ook niet wat het probleem geweest zou kunnen zijn. Maar wel heel tof dat ik een review geschreven had! Ik kreeg de pest in omdat snel duidelijk werd dat hij er niet zat om iets met de terugkoppeling te (laten) doen. De dialoog was niet gericht op het goed maken van fouten of het voorkomen ervan in de toekomst. Alles leek erop gericht om de klacht toe te dekken en hem vooral niet terecht te laten komen bij mensen van Coolblue die er wel iets mee zouden kunnen. Die hebben er geen zin is mijn conclusie.

Ook een klacht indienen over Coolblue.nl?