Klacht Coolblue.nl: Zenderlogo ingebrand op LG OLED TV

K. Bloem

Na uitgebreid advies van de TV expert en de verzekering dat inbranden van zenderlogo's bij een OLED TV niet mogelijk had vorig jaar een LG OLED55E6V gekocht.
niet goedkoop maar een prachtig beeld.
Tot er een paar maanden geleden ineens het RTL4 logo op alle zenders zichtbaar bleef.
nogmaals alle experts geraadpleegd maar dit zou vanzelf weer over gaan.
dus niet, maar gelukkig had ik on-site garantie op deze tv.
on-sit houd echter volgens Coolblue in dat ik zelf maar LG moet bellen, die toen meldde dat inbranden van logo's wel degelijk mogelijk is bij led tv's.
Weer contact met Coolblue, resultaat: ze willen de tv wel op komen halen en dan kijken of het te repareren is.

Ik zou willen dat de dure OLED tv die ik mede door het advies van Coolblue aangeschaft heb weer een logo vrij beeld heeft en dat er, als de tv inderdaad opgehaald zou moeten worden, er tijdens de reparatieperiode een vervangend toestel ter beschikking gesteld wordt.
Tevens zou het verstandig zijn om op de webpagina tvstore.nl iets minder stellig te zijn over het niet mogelijk zijn van het inbranden van de zenderlogo's.
Of het moet een exemplarisch probleem zijn, dan zouden ze deze tv goed moeten repareren of vervangen.

Bijlagen

Coolblue.nl
    Beste meneer Bloem,

Bedankt dat je ons van feedback hebt voorzien. We begrijpen dat het vervelend is dat de door ons geadviseerde Tv niet aan jouw verwachtingen voldoet. Zeker omdat de fabrikant heeft aangegeven het probleem niet te kunnen oplossen. We begrijpen dat het niet prettig is dat je steeds een logo in beeld ziet.

Zoals we hebben aangegeven kunnen we samen met jou kijken naar een andere oplossing voor deze situatie. We komen de TV dan bij jou ophalen en zodra deze bij ons binnen komt gaan onze specialisten aan de slag. Het is niet mogelijk om een leentoestel aan te bieden. Echter, zal de reparatie in de meeste gevallen binnen 2 weken afgerond zijn. We horen graag van je wanneer we de TV bij je mogen komen ophalen voor reparatie.

Coolblue
    Bedankt voor de reactie.
    Zoals ook al uit eerdere correspondentie bleek, lezen cq luisteren jullie niet altijd even goed en wordt er door de diverse medewerkers nog al eens langs elkaar heen gewerkt.
    Ik heb al een mail gekregen waarin jullie stellen contact te hebben gehad met LG en dat ik rechtstreeks moest bellen voor een monteursafspraak en dat zij van het probleem afwisten
    Toen ik dit deed werd mij verteld dat ze absoluut geen contact met jullie over dit probleem hadden gehad !!!
    Gelukkig waren ze wel zo vriendelijk om mij verder te helpen.
    Ik ben nu in afwachting van een telefoontje voor een afspraak met een monteur die “on-site” naar de tv komt kijken.
    Voor de 1e keer trouwens, dus waar het verhaal vandaan komt dat LG mij niet kon helpen weet ik ook niet.
    Coolblue.nl
    Bedankt voor jouw reactie. Het klopt inderdaad dat als je via verschillende kanalen met ons contact hebt, er nog wel eens dingen langs elkaar lopen. Onze excuses hiervoor. Fijn om te horen dat je na contact met LG een oplossing kan zoeken.

Als je verder geen vragen voor ons hebt, willen we je een prettige avond toe wensen. We gaan er vanuit dat jouw TV snel wordt gerepareerd door de monteur van LG.

K. Bloem
De service cq garantie die Coolblue tot nu toe geboden heeft is het afschuiven van haar verantwoordelijkheid als verkopende partij naar de fabrikant. Van het aanvankelijke “we gaan dit voor u oplossen” ging het snel naar “u moet zelf naar de fabrikant bellen en het zelf regelen” Als een langdurige en regelmatige klant van de vele shops van Coolblue is dit een grote teleurstelling en zal zeker van invloed zijn bij toekomstige aankopen op het web.

Ook een klacht indienen over Coolblue.nl?