Opgelost door Corendon: Behandeling bij autoverhuurbedrijf, extra kosten voor 2e chauffeur en gederfd vakantiegenot.

sad Opgelost
G.J. Hardeman

Medio oktober met vieren naar Sicilië met Corendon. 'Uw auto staat voor u klaar', staat er op de website. Tegen 10 uur bij de balie autoverhuurbedrijf (Sicily by Car), nummertje trekken en wachten zonder voldoende zitplaatsen, urenlang. Dan wil het bedrijf de chauffeur aanwijzen op grond van (onterechte) melding Corendon. Chauffeur heeft geen rijbewijs en geen creditkaart. Dan noteren ze het paspoortnummer maar i.p.v. het rijbewijs. Zo hebben we een tweede bestuurder nodig! Kosten e 62,27. Bovendien worden we door de medewerker herhaaldelijk geschoffeerd. Uiteindelijk: Of het (categorie C gereserveerd) een SUV mag zijn. Nee dus. Of het een Aygo mag zijn. Nee. Dan worden we op pad gestuurd met een Fiësta met kapotte schokbreker. Meteen terug, weer wachten. En dan uiteindelijk, 14.30 uur (vierenhalf uur na melden aan de balie), kunnen we weg. Corendon biedt zesenhalve week na klacht tegoedbon e 100,--. Niet toereikend.

Ik wil de e 62,27 voor de 'chauffeur' zonder rijbewijs terug en een halve dag van de reissom à e 147,60. Ik meld het nu ook op Klachtenkompas omdat ik bang ben dat het anders weer zesenhalve week duurt voor ik reactie krijg.

G.J. Hardeman
    Corendon heeft vandaag, 11 dec., gereageerd en wil uit coulance e 44,-- betalen, dus niet eens de e 62,27 die wij moesten betalen voor de verplichte tweede bestuurder (zonder rijbewijs, van wie i.p.v. het rijbewijsnummer het paspoortnummer werd genoteerd).
    Ik heb juridisch advies gevraagd bij mijn rechtshulpverzekeraar. Ze adviseren om bij de Geschillencommissie geen bedrag voor gederfd vakantiegenot te claimen, maar slechts de (volledige) kosten van de tweede bestuurder, waarvan ik mocht aannemen, gezien de mailwisseling met Corendon (bijlage hier toegevoegd), dat die niet nodig zou zijn. Ik heb Corendon gemaild hieromtrent. Als Corendon niet betaalt, ga ik naar de Geschillencommissie.
    Corendon
    Beste heer Hardeman,

Allereerst willen wij u bedanken voor de genomen moeite om ons via deze weg op de hoogte stellen van uw klacht.

We betreuren het om te lezen dat u tijdens uw vakantie ongemak heeft ondervonden omtrent de autohuur. Wij kunnen ons voorstellen dat dit geen prettig begin van de vakantie geweest moet zijn.

We lezen in uw bericht dat u reeds hierover in gesprek bent met onze Cliëntenservice, de afdeling verantwoordelijk voor onze klachtafhandeling. Wij zullen uw reactie, zoals geschreven op 11 december, bekendmaken aan deze afdeling zodat zij uw klacht opnieuw kunnen beoordelen. Mocht u er onverhoopt helemaal niet uitkomen met onze Cliëntenservice, dan is het inderdaad altijd een optie om uw klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie Reizen.

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Corendon Webcare Team.

G.J. Hardeman
Ik krijg het volledige bedrag voor de verplichte tweede bestuurder (zonder rijbewijs) terug. Jammer dat Corendon hier zo moeilijk over meende te moeten doen. Het bedrag voor een dag gederfd vakantiegenot, doordat we vierenhalf uur in de rij moesten voor we onze auto kregen, heb ik uiteindelijk laten schieten. Ik twijfel wel of ik een vakantie met Corendon nog ooit weer aan zal durven. Dat vind ik jammer. PS 28-12-2018: Het bedrag voor de tweede bestuurder is vandaag op mijn rekening bijgeboekt. Blijft jammer dat ik mijn vertrouwen in Corendon kwijt ben. Een bedrijf dat het gewoon vindt dat je als klant vierenhalf uur in de rij moet staan om je huurauto te krijgen en door de verhuurmedewerker geschoffeerd te worden, durf ik eigenlijk niet meer aan. Nogmaals: jammer!

Ook een klacht indienen over Corendon?