Klacht Corendon: Corendon houdt zich niet aan de ANVR-voorwaarden

alex

Een week voor vertrek komt Corendon met de mededeling dat de pakketreis overboekt is. Van gewichtige omstandigheden als bedoeld in art. 14 ANVR is dus geen sprake, maar van een gevolg van een werkwijze met overboeken. Vervolgens biedt Corendon een compleet andere vakantieplaats. Vervolgens een alternatief dat niet gelijkwaardig is qua aard en klasse van de accomodatie (studio ipv tweekamerappartement), en dat geen gratis wifi op de kamer heeft. Bovendien in een compleet andere wijk. De termijn van een kalenderdag om met een minstens gelijkwaardig alternatief te komen is inmiddels al ruim overschreden. Zelf hebben we heel wat gelijkwaardige complexen genoemd waar we wel naartoe zouden willen, maar die raken inmiddels ook volgeboekt. Corendon geeft de plaatselijke agent de schuld, terwijl de reisorganisator eindverantwoordelijk is.

Corendon dient gewoon tijdig een minstens gelijkwaardig alternatief te bieden, rekening houdend met de redenen waarom we juist dit appartement geboekt hadden. En verder moet Corendon stoppen met overboeken, want dat is een schandalig systeem.

Geachte heer Flameling,

Bij dezen willen wij u adviseren om uw klacht bij onze cliëntenservice neer te leggen zodat een en ander kan worden onderzocht en u van reactie kan worden voorzien.

Dit kan per mail naar clientenservice@corendon.nl. Verzoeken u eveneens uw reserveringsnummer te vermelden t.w. 6684132.

alex
    We hebben veel contact gehad met klantenservice. Deze kwam niet met een oplossing. Na vijf dagen afwachten (volgens ANVR: binnen 24 uur!) hebben we een ultimatum gesteld voor een min. gelijkwaardige accomodatie, en gedreigd anders zelf een andere accomodatie te boeken en de meerkosten op Corendon te verhalen. Ook toen geen reactie. Pas nadat we werkelijk elders geboekt hadden, kon het oorspronkelijke appartement zogenaamd alsnog. De hostess ter plaatse had het over annulering door ons. Onzin.
    Geachte heer Flameling,
    Het betreurt ons zeer dat het voortraject niet in aanmerking zal komen voor de schoonheidsprijs. Wij hopen desondanks dat uw verblijf wel aan uw verwachting heeft voldaan. Mocht dit niet de kwestie zijn raden wij u aan onze cliëntenservice aan te schrijven.

alex
    Dat we überhaupt een verblijf in Faliraki hadden, is niet aan Corendon te danken. De meerkosten die wij gemaakt hebben, verhalen wij op Corendon. U gaat overigens totaal niet in op het feit dat Corendon zich niet aan de ANVR-voorwaarden houdt. Corendon hoort op deze wijze niet bij de ANVR thuis. Een waarschuwing voor alle klanten dat Corendon zich niet aan de voorwaarden bij overboeking houdt, is op zijn plaats. Overigens lag de overboeking ook echt aan Corendon zelf, weten we inmiddels.
    Geachte heer Flameling,
    Wij hebben begrepen van onze cliëntenservice dat u uw klacht bij hen kenbaar heeft gemaakt. Deze is geregistreerd op ontvangst 14 oktober 2015.

Zij zullen binnen de gestelde termijn hierop reageren.

Corendon
    Excuses er is een fout in de beantwoording geslopen. Het moet zijn 9 oktober 2015 in plaats van de genoemde 14de oktober.

alex
    Dat klopt. Zoals hiervoor al beschreven hebben we extra kosten moeten maken omdat Corendon niet een minimaal gelijkwaardige alternatieve accommodatie aanbood. De claim voor de meerkosten ligt nu bij Corendon. Onbegrijpelijk dat Corendon hier ook weer zes weken voor nodig heeft. Dat Corendon zich niet aan de ANVR-regels hield is duidelijk. Dat we door de overboeking meerkosten hebben gemaakt voor een accomodatie (met wifi op de kamer) in het juiste deel van Faliraki, ook.
    alex
    Corendon heeft geen enkele serieuze inhoudelijke stap gezet. Alleen maar verwezen naar hun klantenservice, die verder ook niets doet. Het webcare-team van Corendon heeft op deze wijze geen enkele toegevoegde waarde. Vervolgstap wordt een klacht bij de ANVR dat Corendon zich niet aan de ANVR-voorwaarden houdt.

alex

Ook een klacht indienen over Corendon?