Klacht Corendon: Corendon werkt niet mee aan SGR-regeling ivm faillissement Thomas Cook / Neckermann.

sad Niet opgelost
M.H.G. Konings

Corendon werkt niet mee aan SGR-regeling dat SGR-deelnemer het bedrag verrekent van de boeking bij het failliete ThomasCook / Neckermann.

Op de site van SGR staat het volgende:
"Gaat u nog op vakantie?
Uw reis gaat niet door. U kunt contact opnemen met een SGR deelnemer en daar een andere reis uitzoeken onder verrekening van uw aanspraak op SGR. De SGR deelnemer helpt u verder. Houd uw betalingsbewijs en boekingsbevestiging bij de hand. Boekt u geen vervangende reis, dan ontvangt u t.z.t. instructies van SGR over het indienen van een claim. De afhandelingstijd van uw claim zal in dit geval vele malen langer zijn. Voor een snellere afhandeling van uw schade gaat u naar het reisbureau. Een online claim indienen op dit moment is niet mogelijk."

Helaas heeft Corendon mij te kennen gegeven hieraan niet mee te werken conform de informatie van de SGR.

De reis die ik wilde maken werd niet door andere aanbieders aangeboden dus ik heb wel via Corendon geboekt.

Verder verwijst SGR weer naar de credit card maatschappij (Visa) en de credit card maatschappij weer naar de SGR.

Grote bureaucratie dus en in plaats van daadkrachtig en eensgezind geholpen te worden, lijkt het meer op van het kastje naar de muur gestuurd te worden. Terwijl deze regeling bedoeld is de consument te beschermen hier tegen. Ik vrees dat ik heel lang op mijn geld kan wachten nu niemand mij op dit moment helpt.

Overigens vind ik het wel zo eerlijk om rechtstreeks bij Corendon mijn beklag te doen, maar zij bieden daar geen mogelijkheid toe op hun site. Zij verwijzen naar de persoonlijke omgeving, maar daar staat de mogelijkheid tot klagen over deze boeking niet open.

Mijn verzoek is dat Corendon alsnog de verrekening toepast voor mijn boeking.

Corendon
    Geachte heer/mevrouw Konings,

Wij begrijpen dat u getroffen bent door het faillissement van Thomas Cook/Nederland en dat u nu met veel vragen zit. Corendon vindt het dan ook jammer dat u het gevoel heeft tussen wal en schip te zijn beland.

De regeling van de SGR waar u het over heeft, heeft betrekking op boekingen die bij reisbureaus zijn gedaan. Indien u uw Neckermann/Thomas Cook boeking bij D-Reizen had gedaan, had u bij D-Reizen een andere reis uit kunnen zoeken en hadden zij de claim in kunnen dienen bij de SGR. U heeft uw eerste reis niet bij ons geboekt, waardoor wij een tweede reis niet kunnen verrekenen. Hier kunnen wij helaas niets aan veranderen.

In de reisbladen heeft ook het volgende stuk gestaan:

SGR constateert dat er klanten zijn die een TC-reis hebben geboekt bij bijvoorbeeld reisagent A, een nieuwe boeking doen bij reisagent B, waarbij reisagent B de reeds betaalde reissom verrekent met de nieuwe reissom en namens de klant een verzoek indient bij SGR tot uitbetaling van de eerder geboekte TC-reis. Dit is niet toegestaan! Dit laat de ANVR via haar website aan haar leden weten.

Indien u bij ons een reis wilt boeken, zult u de nieuwe reissom moeten voldoen. Hierbij willen u graag behulpzaam zijn.

De oude reissom moet u zelf bij het SGR claimen en zij zullen u schadeloos stellen. U kunt op de site van de SGR vinden hoe u dit precies moet gaan doen.

Wij hopen uw hiermee naar te wens geïnformeerd te hebben.

Corendon Webcare Team.

M.H.G. Konings
Er wordt geen oplossing aangeboden anders dan wederom een doorverwijzing naar SGR. Er wordt in de reactie een voorbeeld aangehaald uit informatie van de SGR die op mijn situatie niet van toepassing is..... :-(

Ook een klacht indienen over ?