Opgelost door Corendon: Excursie prijs/uitleg in overeenstemming met geleverde prestatie, reisleiding weigert klacht

sad Opgelost
Gebruiker1648546895

Reisleider *** heeft ons een dagexcursie verkocht met jeepsafari en boottocht in de Green Canyon, met lunch inclusief met drankjes.
Op het bonnetje geschreven: handdoek en zwemkleding mee, wat water en fototoestel.
Dat waren inderdaad nuttige tips.

We hebben goed geluisterd en hadden geen geld bij ons. Dat was geen goed idee...

KLACHT:
Wat niet verteld is: tot 15 uur is elke vorm van vocht niet gratis, en dat bij 39 graden.
Wat ook niet verteld is: tot 15 uur zit je óf in een jeep, of je wordt in de gelegenheid gesteld iets te kopen.
De jeep'safari' bestaat uit 1 moment waarom de jeeps stilstaan en we water naar elkaar gooien. Verder is het een gewone busreis uitgevoerd met jeeps.
De tijdsindeling en activiteiten vóór 15 zijn niet in overeenstemming met het verhaal van de reisleiding.
Uiteindelijk bestaat de dag uit 8 uur zitten (75%) een jeep of zitten wachten en bijna 4 uur activiteit 25% waar je de tour om boekt.
Dit is niet in balans met de gegeven uitleg.
De prijs van €59 pp is niet in balans met 1 bordje lunch: vis of kip, klein beetje droge friet door massaliteit, beetje rijst en bakje sla. Watermeloen was een dun plakje van 1,5 cm breed. Verder gratis water en fris vanaf 15 uur in kleine plastic bekertjes.

Programma tijdsindeling:
8.30 We werden gehaald met een jeep. Dat is niet de safari maar sinds de coronacrisis het vervoermiddel door het open karakter.
9.30 wachten op 10 andere jeeps
10.00 start reis
15 min voor bekijken ruïne & moskee.
30 minuten voor drinken kopen en gezellig samenzijn chauffeurs en gids.
12.00 aankomst gelegenheid waar lunch wordt gebruikt en tot 13.30 gelegenheid tot kopen drinken en wachten
13.30 lunch met gratis watermeloen om 14 uur
14.15 reis naar boot
15.00 aankomst boot
15.15 vertrek boot
17.00 uur uit boot naar hotel
18.15 aankomst hotel

Contact reisleiding:
Om 9.24 heb ik bij ***, reisleiding Corendon, om opheldering gevraagd via Whatsapp. Geen reactie.
Om 11.20 uur aanvulling verstuurd en klacht ingediend. Geen reactie.
19.25 bericht met vraag om opheldering. Geen reactie.
Volgende dag: bericht met vraag om opheldering. Geen reactie.

Klacht reisleiding:
Esma Koyuncu heeft mij, ondanks herhaalde verzoeken om in contact te treden om deze klacht te behandelen, niet in de gelegenheid gesteld de klacht in te dienen zoals Corendon in de voorwaarden beschrijft.

Oplossing:
Geld retour: 2x €59,-

Bijlagen

Corendon geeft geen reactie, ook niet op het per email/hun website ingediende klachtenformulier. Na bijna 3 maanden reactie zonder verontschuldiging en klacht is afgehandeld. Voor mij, maar volgende klanten hebben hier niets aan, want Corendon past voorwaarden of informatie over excursies niet aan.

Beste Corendon,
    Graag reactie op deze klacht.
    Om een klacht gewoon niet in behandeling te nemen op locatie door niet te reageren kan toch niet de door Corendon toegepaste tactiek zijn....
    Beste Cor en Don,
    Graag reactie op deze klacht.
    Mijn overwegend positieve recensie op het hotel maar opmerking daarin over slechte kwaliteit van de excursie is ook geweigerd.
    Weigeren om een klacht in behandeling te nemen kan niet de tactiek zijn toch?

Graag reactie.
    Beste Cor en Don,
    Nog steeds geen reactie van jullie kant...
    Graag reactie!!
    Beste Corendon,
    Inmiddels is het meer dan een maand geleden en ik heb nog niets van jullie gehoord. Ook niet op het klachtenformulier dat via jullie website is ingediend.
    graag reactie.
    beste Corendon,
    inmiddels zijn we maanden verder en jullie vertikken het te reageren,..
    Hoe slecht!
    Corendon
    Geachte Mevrouw Riviera,

Wij zien dat deze klacht inmiddels is opgelost. We sluiten dit gesprek.

Vriendelijke groet,
    Corendon Team Webcare

Ook een klacht indienen over Corendon?