Klacht Corendon: Gekleineerd door crew op vlucht CND716 d.d. 29-01-2017

A.T. Hagar

De vlucht van Fuerteventura naar Amsterdam op 29-1
(CND 716) maakt een tussenlanding op Tenerife. Wij (mijn moeder, broer en ik) mochten hier het vliegtuig
verlaten voor een schoonmaak en er werd gevraagd om in de buurt te blijven
omdat het niet lang zou duren voor het vliegtuig weer zou vertrekken. We gingen
zitten bij het eerste cafe wat we tegen kwamen om een drankje te halen. Op het
bord bij de gate stond als board tijd: 19:10 uur (achteraf gezien de vertrektijd). Het was 18:55 uur toen er een
medewerker langskwam om te vragen naar Amsterdam passagiers. Wij reageerden en
de meneer gaf aan dat heel het vliegtuig op ons aan het wachten was. Gehaast renden we met meneer mee naar het vliegtuig. Het personeel vroeg of
we verdwaald waren en we boden onze excuses aan. We vonden en vinden dit echt erg vervelend voor de crew en andere passagiers die hebben moeten wachten.
Dit is niet onze intentie geweest en we voelden ons oprecht erg schuldig. Toen we bij het vliegtuig aankwamen gaf een medewerkster aan
dat we niet op onze eigen stoelen (4 DEF voorin) mochten gaan zitten maar dat er achterin nog 3 stoelen (niet meer naast elkaar) voor ons waren. Tijdens onze "tocht" naar achteren werden we
uitgejoeld en werden er vervelende opmerkingen gemaakt door andere passagiers en
stonden we erg voor schut. Dit kan ik ze niet volledig kwalijk nemen, dit is
een nogal te verwachten reactie van passagiers die worden verteld dat 3 mensen
zorgen voor vertraging. Overigens vertrok de vlucht alsnog op tijd. Even later gaven echter andere passagiers aan dat onze 3
stoelen vooraan pas vlak voordat wij binnen kwamen ineens door de crew aan andere mensen werden weg gegeven We begonnen het
gevoel te krijgen dat het een soort "straf" was en op die manier expres een soort "walk of shame" gecreëerd was. Na lang twijfelen besloot ik om dit op een overigens beleefde manier aan te geven bij het personeel nadat het vliegtuig weer in Amsterdam geland was. De reactie was ook dermate neerbuigend dat wij met een heel vervelend gevoel naar huis zijn gegaan.

Laat ik aan Corendon over... wilde het in ieder geval even kwijt

Corendon
    Geachte heer Hagar,
    Naar aanleiding van uw klacht alwaar u in aangeeft dat u zich gekleineerd heeft gevoeld door de crew van Corendon Dutch Airlines, kunnen wij u melden dat dit absoluut niet de intentie is geweest om dit te doen. Wij willen u dan ook, mede namens desbetreffende crew onze welgemeende excuses aanbieden.

Wij hopen dat wij middels deze reactie een en ander hebben kunnen verduidelijken en u daarmee voldoende geïnformeerd te hebben. Voorts hopen wij, ondanks uw klacht, dat wij u in de toekomst op een van onze bestemmingen opnieuw mogen begroeten.

Corendon Webcare

A.T. Hagar
Ze wilden dat ik de klacht naar hun eigen "customercare" emailadres zou sturen. Heb ik gedaan en nu heb ik alleen een "ontvangstbevestiging" ontvangen waarin vermeld dat ik binnen 6 weken bericht hierover kan verwachten.... Heb hier dus geen vertrouwen in

Ook een klacht indienen over Corendon?