Klacht Corendon: Ik wil geen voucher accepteren, maar krijg de keus niet

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 478764
Gebruiker
Expreszo
Datum
1 reactie

Details

De klacht

We hadden nét voordat de griekse eilanden op slot gingen een reis geboekt naar Lefkas. Deze gaat nu niet door. Onze betaalde reissom is ongevraagd omgezet naar een voucher. Wij willen gewoon geld terug. Deze keuze kunnen we niet maken. Volgens mij moet het reisbureau toch eerst vragen of wij de voucher accepteren? Nu kunnen we niet bij een ander bureau een reis boeken en bij Corendon zijn de prijzen omhoog geschoten. Ik denk dat het nog steeds zo is dat Corendon wettelijk verplicht is om binnen 14 dagen ons geld terug te storten?

De oplossing

Gewoon mijn betaalde reissom terug overmaken, aangezien zij geen alternatief kunnen bieden voor die datum dat wij vrij zijn, zodat we toch nog ergens anders kunnen boeken

1 reactie

  1. Auteur
    Corendon
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw Leenaars,

    We begrijpen dat u de voucher liever om laat zetten in contanten. We danken u hartelijk voor de gegeven feedback op de reisvouchers. We geven u graag aan waarom wij het raadzaam achten om de voucher te accepteren.

    De voucher die u heeft ontvangen is een zogenaamde ANVR Reisvoucher. De reissom op de voucher is gedekt bij de SGR (Stichting Garantiefonds Reisgelden). Mocht Corendon door deze crisis zo hard worden geraakt dat wij failliet gaan, dan zal de SGR de ANVR Reisvoucher uitbetalen aan u.

    Volgens de Nederlandse wetgeving en de ACM mag een voucher het wettelijke recht op terugbetaling niet in de weg staan. Als u de voucher weigert mag u na 6 maanden een terugbetalingsverzoek indienen via mijn.corendon.nl. Wij mogen daarna nog uiterlijk 6 maanden doen over de terugbetaling. We hopen echter u natuurlijk eerder het bedrag terug te kunnen geven.

    De voucher is bij uitgifte 365 dagen geldig en kan gebruikt worden voor het boeken van een reis met als uiterste vertrekdatum 31/10/2021. Mocht u de voucher niet gebruiken maar ook geen terugbetalingsverzoek indienen dan zullen wij na 12 maanden het bedrag automatisch terugstorten.

    Met vriendelijke groet,
    Corendon Team Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Expreszo
Datum
Uiteindelijke oplossing
Corendon gaat er gewoon aan voorbij dat ik de voucher niet wil accepteren. Het is gewoon wettelijk verplicht binnen 2 weken terug te betalen. Uiteraard mag corendon een voucher aanbieden..maar het ligt bij mij of ik die wil accepteren of niet. In dit geval dus niet, aangezien ik zelf ook behoorlijk te lijden heb van deze crisis. Als ik de voucher geaccepteerd zou hebben klopt het dat jullie wettelijk pas na een jaar hoeven te betalen. Maar ik accepteer dit dus niet en jullue moeten gewoon in 2 weken terug betalen. Het is toch van de zotte dat jullieover de rug van jullie klanten proberen te overleven en heen enkele coulance aan de klanten geven en vervolgens verwachren dat de klant sympathie voor jullie opbrengen zonder dat jullie er ook maar iets anders voor hebben gedaan dan mijn geld geïnd. Ik vind dit heel zuur.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Corendon?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen