Opgelost door Corendon: Misleidend en onduidelijk aanbod kamertypes op Corendon.nl

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 592608
Gebruiker
Roy0508
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Op 22 januari 2022 heb ik een vakantie geboekt via Corendon.nl bij accomodatie Galeon Playa te Spanje. Op Corendon.nl worden in de kameromschrijving enkel gesproken over "recent gerenoveerde kamers" en worden ook enkel in het overzicht foto's getoond van gerenoveerde kamers. Tevens wordt in de omschrijving vermeld dat het hotel "onlangs gerenoveerd is" en heb ik via de klantenservice (chat) de bevestiging gehad dat de kamers in het contract van Corendon de gerenoveerde kamers zouden betreffen. Helaas bleek bij aankomst dat ik een sterk verouderde kamer toegewezen kreeg en tegen 140 EUR bijbetaling (20% van de oorspronkelijke reissom!) de op Corendon.nl getoonde gerenoveerde kamer kon krijgen. Lokale reisleiding gesproken en de klacht direct gemeld, maar men 'was te druk' en ik moest dit melden bij het hoofdkantoor (erg vreemde gang van zaken). Na ruim 4 uur over en weer bellen / mailen komt Corendon tot de conclusie dat ze (uit coulance) 70 EUR (50%) vergoeden van de bijbetaling omdat de foto's een 'impressie weergeven' van de kamers, maar dat dit niet per definitie de kamers zijn die men krijgt. Vervolgens bij thuiskomst de Consumentenbond ingeschakeld voor een onafhankelijk oordeel en men bevestigd dat de foto's misleidend zijn en dat Corendon niet duidelijk is geweest in haar aanbod. De kosten hiervoor zouden 100% vergoed moeten worden door Corendon, maar Corendon weigert hier in mee te gaan en laat de klant in de koud staan.

Gewenste oplossing

De reeds vooruitbetaalde (extra) kosten a 140 EUR vergoeden
Geboden oplossing
Bedrag is terugbetaald - jammer dat het op deze manier moest voor Corendon.
Status
opgelost
Beoordeling
content

1 reactie

  1. Auteur
    Roy0508
    Datum
    Helaas heeft Corendon tot op heden geen enkele reactie gegeven.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Corendon?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen