Klacht Corendon: Misleidende informatie

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 155324
Gebruiker
berber
Datum
7 reacties

Details

De klacht

Wij hebben dec. 2015 bij Corendon een reis geboekt voor 15 mei.
In de aanbieding stond de beschrijving van het type “studio” bovenaan
Omdat de beschrijving beviel, meteen doorgeklikt naar het boeken.
Daar hadden we de keus “voordeel studio” en “studio”.
Die “voordeel studio” werd ook “promo studio” genoemd.
Promo betekent hetzelfde voor minder geld. (dus een actie?)
Dus die werd geboekt.
Onlangs zagen we pas dat het in diverse opzichten een andere en mindere kwaliteit betreft.
De beschrijving van “studio” blijkt bovenaan de pagina te staan en die van. “voordeel studio” helemaal onderaan
De aanbieding is dus niet logisch opgesteld en men is er niet consequent mee.
Daarbij schept oneigenlijk taalgebruik andere verwachtingen.
Daarom Corendon benaderd om te melden dat we ons misleid voelen.
Corendon vindt dat we maar beter hadden moeten lezen en biedt aan om voor €139 om te boeken naar een “studio”.

De oplossing

Het produkt is onlogisch aangeboden. Corendon is daarmee niet consequent bij het proces van het boeken.
Het oneigenlijk taalgebruik versterkt het idee dat je iets gelijkwaardigs krijgt voor minder geld.
Een aanbieding van Corendon mag niet misleidend zijn. Wij blijven van mening dat het in dit geval toch zo is.

Hoewel we Corendon die misleiding volledig verwijten, willen we toch schikken.
Een middeling van de kosten. Dus een omboeking voor de helft van die prijs.

7 reacties

  1. Auteur
    Corendon
    Datum
    Geachte heer Berings,

    Naar aanleiding van uw bericht hebben wij navraag gedaan bij de desbetreffende medewerkers. Bij dezen dienen wij u dan ook te berichten dat de kwestie reeds ruimschoots met u is besproken.

    Het betreurt ons dat u het als misleiding ziet, uw verzoek voor een schikking in dezen kunnen wij echter niet inwilligen.

    Mocht u vertrek alsnog een upgrade wensen te hebben vernemen wij dat graag van u zodat de bevestiging en factuur aangepast kan worden.

    Met vriendelijke groet,
    Corendon Webcare
  2. Auteur
    berber
    Datum
    Geachte,
    Na afloop van de bespreking van de klacht heb ik aangegeven dat ik het nog steeds als een misleiding zie.
    Wij hebben dat in een (2e) mail naar jullie uitvoerig toegelicht.
    We hebben met z'n tweeën deze reis uitgezocht en geboekt.
    We hadden niet in de gaten dat we iets ongewensts boekten.
    Zojuist nog 25 andere Corendon aanbiedingen bekeken. Daar vonden we wel logische aanbiedingen.
    Wij willen óf middelen óf de boeking ongedaan maken met terugbetaling van het voorschot.
  3. Auteur
    Corendon
    Datum
    Geachte heer Berings,

    Tot onze spijt dienen wij u te melden dat wij niet kunnen overgaan tot het kosteloos annuleren van uw boeking evenals de door u voorgestelde tegemoetkoming.

    Indien gewenst kunnen wij u wel de gratis omruilgarantie aanbieden.

    Voor de voorwaarden hiervoor verwijzen wij u naar http://www.corendon.nl/garantie

    Met vriendelijke groet,
    Corendon Webcare
  4. Auteur
    berber
    Datum
    Dank u voor uw vlotte reactie.
    Helaas hadden wij de omruilgarantie al overwogen.
    Voor zover wij hebben begrepen, moeten we dan een andere aanvlieghaven kiezen. Maar buiten Zakynthos hebben wij niets gevonden in het assortiment van Corendon.

    Met vriendelijke groeten
  5. Auteur
    Corendon
    Datum
    Geachte heer Berings,
    Dit betreurt ons dat u niets anders heeft kunnen vinden. Wellicht kan er met wijzigingskosten wel iets naar uw tevreden worden geregeld. Neemt u hiervoor contact even op met ons contact center.

    Met vriendelijke groet,
    Coredon Webcare
  6. Auteur
    berber
    Datum
    Ik heb op 10-3-16 Corendon gebeld.
    Er werd me daar verteld dat ik per mail moest reageren.
    Dat heb ik onmiddellijk gedaan.
    Toch niets meer van Corendon vernomen.
    Wellicht hebben jullie een foutje gemaakt?
  7. Auteur
    berber
    Datum
    Helaas heb ik weer niets vernomen van Corendon.
    Ik weet dus niet wat hun laatste voorstel (10-3-16) precies inhoudt.
    Daarmee werd ik uitgenodigd om te reageren.
    Zeer onbeschoft om het om zo'n moment af te kappen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
berber
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Corendon?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen