Klacht Corendon: misleidende vluchtinformatie

Gebruiker1541507403

Bij het boeken in de eerste week van januari een vliegvakantie van Maastricht naar Mallorca geboekt. 12 dagen. vertrek om 6.00 uur. vluchtgegevens terugvlucht nog niet bekend. Tot en met het moment van volledig betalen (nu 3 wkn geleden) was dit de vlucht informatie. Nadat ook de stoelen in het vliegtuig gereserveerd en betaald waren is de vluchtinfo gewijzigd. van 06.00 uur naar 20.20 uur vertrek. Aankomst Mallorca is 22.50 uur!!! eerste vakantiedag is volledig weg. Ondanks dat dit allemaal in de kleine lettertjes staat op de website, wordt er met geen woord over gerept in de e-mail bevestiging van de boeking. En dit mag allemaal zomaar.... ik vind dat wanneer de mogelijkheid er is dat er een hele dag van je vakantie afgaat omdat de chartervlucht wijzigt, er ook bij de vertrektijd mag staan "nog niet bekend". Het is mij verteld dat er tot 2 wkn voor vertrek geschoven kan worden met de vluchttijden. Een hele dag weg, betaald voor volpension (en als ik in het hotel kom is alles dicht), geen gebruik kunnen maken van alle faciliteiten behalve meteen naar bed. Ik vind het ronduit schandalig en misleidend. Ook riekt het voor mij naar opzet. Of is het puur toeval dat zodra alles betaald is de tijden plosteling wijzigen?

Corendon kan geen alternatieve vlucht aanbieden (ik heb al uitvoerig contact gehad met de klantenservice) en ik wil gewoon op vakantie gaan want daar hebben we nu al een half jaar naar uitgekeken. Enige compensatie mogelijkheid is een financiële vergoeding voor de gemiste dag. Het enthousiasme wat we een week geleden nog hadden is tot op de dag van vandaag behoorlijk verminderd helaas, dus wat dat betreft is het leed al geleden. Zoals ik ook aan de vriendelijke dame van het KCS heb verteld, werk ik als "single mom" het hele jaar keihard om 1 x per jaar met mijn dochter op vakantie te kunnen gaan. Dit jaar voor het eerst lekker luxe met het vliegtuig. Deze ervaring komt dan extra hard aan omdat ik me bedonderd en beroofd voel.

Gebruiker1541507403
    Toch wel teleurgesteld dat er vanuit Corendon geen enkele reactie is gekomen. Enige wat ik via her kcc heb vernomen is dat je achteraf via ‘mijncorendon’ een bericht kunt achterlaten. Ik hoop dat het verblijf een hoop goedmaakt want de voorpret is niet meer teruggekeerd.
    Corendon
    Geachte mevrouw Gerards,

We snappen dat u zeer ontevreden bent over de vluchttijden. We leggen u graag nogmaals uit waarom u deze vluchtwijziging heeft gekregen.

Corendon werkt samen met een aantal chartermaatschappijen tijdens de zomer. Deze maatschappijen hebben geen vaste lijnvluchten zoals KLM of Turkish Airlines. De vliegtuigen zijn 24/7 in de lucht wat het vliegschema nogal doet veranderen. Daarom geven wij duidelijk aan bij stap 1 van het boekingsproces dat deze tijden onder voorbehoud zijn. Tot twee weken voor vertrek kunnen er grote wijzigingen plaats vinden in het schema. Na ontvangst van de tickets mogen er hoogstens een enkel uur van worden afgeweken.

U geeft aan dat u een volledige vakantiedag mist. Helaas is dit niet het geval. De eerste en laatste dag bij een pakketreis is altijd een reisdag. U bent dan onderweg naar uw bestemming. Deze tellen volgens de ANVR voorwaarden dan ook niet mee als vakantiedag. Indien u vroege vluchttijden krijgt is dit zeker mooi mee genomen, maar dit geld niet als recht.

Wij vinden het jammer dat u het gevoel heeft dat deze tijden bewust zijn gewijzigd nadat u heeft betaald. Dit berust puur op toeval. De vluchttijden kunnen tot 2 weken voor vertrek namelijk altijd worden aangepast.

Corendon Webcare Team

Ook een klacht indienen over Corendon?