Klacht Corendon: Niet reageren op klacht

d.j. van ingen

Op 1704 j.l. vertrokken wij, via Eindhoven-Airport, met Corendon-Airlines naar Turkije. Tijdens de zgn. security-check bleken wij een teveel aan vloeistoffen in de handbagage te hebben. Dit vonden wij vreemd, omdat wij eerder (5 maal) eenzelfde hoeveelheid WEL in onze handbagage mochten vervoeren (ook naar Turlijke) bij vertrek vanaf Rotterdam-The Hague Airport.
Wij wilden derhalve om 09.40 uur (vliegtuig zou vertrekken om 10.00 uur) alsnog gebruik maken van incheck-faciliteiten (van de vloeistoffen) van de Corendon-balie. Echter op dat tijdstip was er echter niemand (meer) van Corendon voor ons aanspreekbaar dan wel bereikbaar.
Door deze afwezigheid van het Corendon-personeel hebben wij een schadepost geleden van €65,35.
Na vele (mail)correspondentie is Corendon inhoudelijk wel ingegaan op het feit dat wij niet hadden voldaan aan de regels over vloeistoffen in onze handbagage (o.a. citaat: "op Rotterdam-The Hague Airport heeft u kennelijk geluk gehad"), maar blijft, ondanks mijn herhaaldelijk verzoek weigeren in te gaan op de feitelijke inhoud van de klacht, namelijk het niet aanwezig/aanspreekbaar zijn van het Corendon-personeel om 09.40 uur. Daarbij heeft men tevens aangegeven het dossier te sluiten en de correspondentie stop te zetten "aangezien wij ons standpunt afdoende duidelijk hebben gemaakt.

Nadrukkelijk: er is geen standpunt ingenomen over de afwezigheid van het Corendon-personeel.

Ik heb vorige week nog een mailbericht verzonden alsnog op de feiteljke inhoud van de klacht in te gaan, echter . . . . . .
Is dit arrogant gedag of . . . . . . ?

Corendon
    Geachte heer Van Ingen, helaas heeft u tijdens de security check op Eindhoven Airport uw vloeistoffen in moeten leveren die u in uw handbagege had. Dit was conform de regelgeving die sinds 2006 van toepassing is. Zie ook http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/luchtvaart/vraag-en-antwoord/wat-mag-ik-meenemen-in-mijn-handbagage-in-het-vliegtuig.html (website van de Rijksoverheid).In eerdere gevallen zou u, zo geeft u aan, heeft u wel vloeistoffen mee kunnen nemen aan boord via Rotterdam Airport. Klaarblijkelijk is daar de security niet goed geweest, of is dit voor 2006 geweest. Hier is Corendon Vliegvakanties niet voor verantwoordelijk.U geeft aan dat u om 09:40 nog gebruik wilde maken van de faciliteiten van de incheck balie op Eindhoven Airport. De check in wordt uitgevoerd door personeel van de luchthaven Eindhoven en de check in gaat dicht op het moment dat de laatste passagiers is ingecheckt of op het moment dat zij moeten gaan sluiten en dat is uiterlijk 40 minuten voor vertrek van een vlucht (dus in uw geval om 09:20). Daarna is er geen personeel meer aan de balies aanwezig en kan er ook niet meer ingecheckt worden. Zie daarvoor ook: http://www.eindhovenairport.nl/content/inchecken (website van Eindhoven Airport). Om deze reden heeft niemand getroffen.U had op dat moment uw vloeistoffen niet meer in kunnen checken als ruimbagage. Het Corendon Webcare Team
    d.j. van ingen
    Je kunt hier een nieuwe reactie schrijven...
    Er is helaas geen verdere reactie gegevenCorendon Webcare Team
    d.j. van ingen
    Eerder reageerde ik, echter de techniek . . . Waarom wordt nu wel ingegaan op feitelijke inhoud van de klacht ?????Alsnog: om 09.05 uur ingecheckt en in de rij gaan staan voor de security-check. Om ca. 09.35 uur feitelijke security-check en vervolg ruimschoots bekend.
    Het zou Corendon sieren hierin toch (enige) verantwoording te willen nemen, met name als het gaat om (citaat van Corendon) ". . . kwaliteit en de service van ons produkt te optimaliseren . . . . . ." (einde citaat)
    Corendon
    Geachte heer Van Ingen, zoals aangegeven is uw airline of touroperator niet verantwoordelijk voor inbeslag genomen vloeistoffen.Met vriendelijke groet.
    Corendon Webcaere Team
    d.j. van ingen
    Er is niets inbeslaggenomen en we zijn het eens met uw laatste opmerking. Echter, u bent kennelijk niet bereid/in staat om inhoudelijk op onze feitelijke klacht in te gaan: geen bereikbaarheid voor ons (uw client) teneinde te kunnen adviseren, o.i.d.
    Een citaat van uw collega "de ervaringen van onze clienten zijn voor ons van primair belang en daarmee een belangrijke informatiebron om de kwaliteit en service van ons produkt te optimaliseren en op niveau te houden."
    Wij herkennen dit nu niet.
    Corendon
    Geachte heer Van Ingen, wij zullen ons standpunt niet wijzigen.Het Corendon Webcare Team
    d.j. van ingen
    Jammer vast te moeten stellen dat er vanwege Corendon geen enkel begrip kan worden/wordt opgebracht voor een individuele klacht en dat men zich blijft verschuilen achter algemene "vaststellingen." Ook moet ik stellen dat deze (consistente starre) houding van Corendon er bij ons, maar ook bij anderen, toe heeft geleid geen boekingen (meer) te zullen doen bij deze reisorganisatie. Wat ons betreft had dit laatste geheel ONNODIG geweest en wil ik verwijzen naar een eerdere (1509) opmerking.
    Wij zullen uw keuze respecteren.Met vriendelijke groet, Corendon Webcare Team
    d.j. van ingen
    Dank u wel voor uw reactie van 0410 j.l..
    Ik heb imiddels de inhoud van het dossier ter kennis gebracht van de Consumentenbond met het verzoek een verdere behandeling te doen overnemen.
    Voor de reden daartoe wil ik ter verkroting verwijzen naar mijn reactie van 1509 j.l.
    Corendon
    Wij zullen hun reactie tegemoet zien

Ook een klacht indienen over Corendon?