Klacht Corendon: Teruggave geld voucher duurt te lang.

T

Een jaar geleden is mijn vakantie geannuleerd vanwege corona. Het geld is toen omgezet in een voucher. Ik wacht al een jaar op uitbetaling hiervan. De afgelopen weken heb ik nog een aantal e-mails gehad of ik toch de voucher niet wilde houden, dan zou ik een extra korting krijgen. Maar dat wil ik niet. Ik heb namelijk vorig jaar, toen mijn terugvlucht ineens last minute werd omgezet naar een andere luchthaven (Maastricht ipv Amsterdam, op een tijdstip waarop het onmogelijk was om nog terug te komen) en andere dag, al besloten nooit meer met Corendon te willen reizen. Ik wil mijn geld terug. Nu krijg ik een e-mail dat dat niet mogelijk is zo lang er geen fonds is. Wettelijk gezien heb ik recht op teruggave, ik wacht al een jaar.

Ik wil zsm mijn geld terug.

Corendon
    Geachte mevrouw Strijp,

Wij begrijpen dat u hier zeer ontevreden over was. Het is inderdaad spijtig dat wij deze betaaldatum hebben gemist. We hebben goed nieuws. Op 30-03-2021 heeft de Europese Commissie het SGR voucherfonds goedgekeurd. We gaan u dus terug betalen conform de afspraken.

Nu er goedkeuring is vanuit Brussel, wordt binnenkort vanuit de overheid het benodigde geld overgemaakt naar het voucherfonds. Dit vergt naar verwachting enige werkdagen. Daarna kunnen wij er terecht voor een lening. Rekening houdend met de komende Paasdagen, waarin veel financiële instanties gesloten zijn, hopen we dat we eind volgende week in staat zijn om te starten met het terugbetalen.

Vanaf 12 april starten we met terugbetalen. Passagiers met de oudste vouchers van medio maart zijn als eerste aan de beurt. Daarna betalen we per eerstvolgende voucherdatum uit.

Vriendelijke groet,
    Corendon Team Webcare

Ook een klacht indienen over Corendon?