Klacht Corendon: Vertrektijd gewijzigd met 8 1/2 uur

Muis1

Geboekt naar Mallorca met 11 personen, waaronder 3 kleine kinderen.
Deze reis geboekt vanwege gunstige vliegtijden. Terug van Palma om 16.25 betekent op Schiphol 18:55.
Nu flightcoupons ontvangen en -zonder kennisgeving- is de vertrektijd gezet op 23.59 (is onjuist gelet op de vluchttijd en zal dus een dag later zijn rond 01:00) met aankomst Schiphol 03:20. EN DAT MET KLEINE KINDEREN.
Gevolg: langer verblijf in hotel (volgens info Corendon voor eigen kosten) en kan niet met OV reizen (volgens info Corendon niet vergoed).

Volgens ANVR art 14 is een extra dag de verantwoordelijkheid van de reisorganisatie en is zij aansprakelijk. Dat Corendon dat nu tracht te ontlopen door de vertrektijd op 23.59 te zetten op 16 oktober i.p.v. de REELE vertrektijd op 17 oktober rond 01:00 is een goedkope truc om te trachten onder die aansprakelijkheid uit te komen. Immers de informatie van Corendon stelt dat de vertrektijd nog later kan worden maar dat de aankomsttijd juist is.

1. Alternatieve vlucht
2. Indien 1 niet mogelijk: Corendon een late check-out regelen in hotel
3. Vergoeding ivm extra te maken kosten

Geachte heer Muis,

Bij dezen willen wij u adviseren om uw klacht bij onze cliëntenservice neer te leggen zodat een en ander kan worden onderzocht en u van reactie kan worden voorzien.

Dit kan per mail naar clientenservice@corendon.nl. Verzoeken u eveneens uw reserveringsnummer te vermelden t.w. 6623473.

Muis1
    Dat heb ik gedaan en werd vrij snel teruggebeld, waarvoor complimenten. Echter de aangeboden oplossing (een vervangende vlucht vertrekkend om 08:30) was geen passend alternatief. Het was nu een keuze tussen of rond 4 uur opstaan, of rond half vier aankomen. Daarbij werd dan ook bijna een volle vakantiedag ingeleverd. Weinig aantrekkelijk. We hebben besloten onze vakantie niet vooraf te laten vergallen, maar houden vast aan onze voorgestelde oplossingen (onder 2. en 3.)
    Geachte heer Muis,
    Tot onze spijt moeten wij u melden dat het wijzigen van de terugvlucht helaas niet meer mogelijk is, dit daar er te weinig zitplaatsen vrij zijn voor het gehele gezelschap.
    Toezeggingen dat u langer op de kamer kunt verblijven kunnen wij helaas eveneens niet voor u regelen. Wij raden u aan uw wens rechtstreeks bij de hotelier kenbaar te maken, wellicht is het mogelijk. Wel worden hier vaak kosten voor in rekening gebracht, deze zullen voor uw eigen rekening zijn.

Inzake de vergoeding raden wij u aan om na terugkomst, in combinatie met een klachtenformulier en begeleidend schrijven een klacht bij ons in te dienen voor een eventuele tegemoetkoming.

Muis1
    Helaas komt Corendon hiermee terug op de telefonische toezegging dat er tenminste de late-checkout zou worden geregeld. We gaan de klachtenprocedure maar in. Benieuwd hoe Corendon dat doet.
    Geachte heer Muis,

Tot op vandaag hebben wij nog geen email geregistreerd staan als klacht na terugkomst. Graag willen wij u vriendelijk attenderen op het gegeven dat dit binnen 1 maand na terugkomst dient te geschieden.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Muis1
    Intussen is de klacht en aansprakelijkheidsstelling verzonden. Ben benieuwd naar opstelling Corendon.

Ook een klacht indienen over Corendon?