Klacht Corendon: Vlucht aangepast naar 12 uur later dan wat we geboekt hebben.

Klachtnummer
# 687604
Gebruiker
Jasper1863
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Ik wil bij deze een klacht indienen over de boeking van de heenvlucht en de aanpassing die Corendon hier eenzijdig op heeft gedaan.
De klacht is als volgt:
Bij de boeking die wij in 2022 hebben gedaan wilde wij vliegen vanaf Rotterdam, omdat dit bij ons in de buurt is. We zagen tijdens het boeken dat we voor Rotterdam geen vlucht konden kiezen, wat bij Amsterdam wel het geval was. Om optimaal te genieten van onze 10 daagse vakantie hebben we gekozen om op dinsdag 8 augustus 2023 te vliegen vanaf Amsterdam omdat we tijdens de boeking de keuze hadden uit verschillende vluchten. We hebben hierbij vlucht CD215 gekozen met vertrektijd 7:00 vanuit Amsterdam met een aankomsttijd 12:20 in Antalya op dinsdag 8 augustus. We hebben voor de terugvlucht ook een voor ons gunstige vlucht gekozen waarbij we op donderdag 17 augustus eind van de middag in Amsterdam zouden aankomen.
We waren erg content met de boeking en het feit dat Corendon ons de keuze gaven om de vlucht te kiezen. De extra reiskosten die we zouden hebben naar Amsterdam in plaats van naar Rotterdam waren het ons wel waard.
Op 24 juli 2023 ontvangen we via de email de vliegtickets en zien we dat we op dinsdag 8 augustus niet de vlucht hebben van 7:00 maar van 18:30. Een vlucht van bijna 12 uur later zonder dat wij hiervan op de hoogte zijn gebracht. Dit was een intense domper op ons vakantiegevoel en ook onbegrijpelijk. We hadden bewust de keuze gemaakt voor Amsterdam en daar de ochtendvlucht geselecteerd bij de boeking. Om ons vakantiegevoel niet verder te laten afbrokkelen hebben we het voor dat moment maar zo gelaten, ook omdat in jullie voorwaarden staat dat een vlucht kan wijzigen.
We zijn op dinsdag 8 augustus naar Schiphol vertrokken. De vlucht XC8222 van 18:30 bleek ook nog meer dan een uur vertraging te hebben. We vetrokken pas rond 20:00 vanaf Amsterdam en kwamen op woensdag 9 augustus rond 01:00 aan in Antalya. Het resultaat was dat we op woensdag 9 augustus om 02:45 pas incheckte in het hotel. Door dit belachelijke aankomsttijdstip is grotendeels ook woensdag 9 augustus in het water gevallen omdat we maar een paar uur slaap konden pakken.

Graag zien we van Corendon een financiële compensatie voor de niet genoten vakantiedagen. De door ons geboekte vlucht is door Corendon aangepast naar een vlucht die uiteindelijk 13 uur later is vertrokken dan hetgeen we geboekt hadden. We zijn daarbij ook niet op dinsdag 8 augustus 2023 in het hotel gearriveerd maar op woensdag 9 augustus.

Gewenste oplossing

Graag zien we van Corendon een financiële compensatie voor de niet genoten vakantiedagen. De door ons geboekte vlucht is door Corendon aangepast naar een vlucht die uiteindelijk 13 uur later is vertrokken dan hetgeen we geboekt hadden. We zijn daarbij ook niet op dinsdag 8 augustus 2023 in het hotel gearriveerd maar op woensdag 9 augustus.

1 reactie

  1. Auteur
    Corendon
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Dit is onze laatste reactie
    Deze reactie is verborgen

Ook een klacht indienen over Corendon?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen