Klacht Corendon: vluchttijd veranderd

Klachtnummer
# 112942
Gebruiker
maddy
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik heb n reis geboekt naar Turkije, de vertrektijd van de vlucht was 4.30 uur op maandag 15 juni. Nou snap ik dat er wel eens wat kan veranderen. Maar vorige week kwam ik er, tot mijn verbazing achter dat onze vlucht maar liefst met meer dan 12 uur verlaat is. De vertrektijd is nu 16.15 uur. N verandering oké, maar nu zijn we gewoon n dag kwijt. Ik vind dit ongepast en eigenlijk gewoon niet kunnen

De oplossing

Vlucht mag veranderd worden maar dan met maximaal 5 uur verschil

1 reactie

  1. Auteur
    Corendon
    Datum
    Geachte mevrouw Oostvogels,

    Naar aanleiding van uw klacht over de gewijzigde vluchttijden dienen wij u te melden dat de vluchttijden en vluchtschema’s te allen tijde onder voorbehoud van wijziging zijn en kunnen wijzigen tot op het laatste moment. Omdat wij hiervan op de hoogte zijn, melden wij dit ook in onze uitingen.

    In uw beleving zal de reis korter duren dan u zou mogen verwachten. De reis zal worden uitgevoerd binnen de regelgeving die door de ANVR is opgesteld.
    Graag willen wij de regelgeving volgens de ANVR toelichten.

    Het is een vaste ANVR regel dat de reisduur in hele dagen wordt aangegeven, waarbij de eerste e de laatste dag als reisdagen worden beschouwd. Als extreem voorbeeld kunnen wij aangeven dat wanneer men ’s avonds om 23:00 vertrekt en ment op de laatste dag (8e of 15e) om 08:00 van de bestemming terugkeert in Nederland of België, terwijl men 6 of 13 volle dagen op vakantiebestemming verblijft, betreft het toch een 8 resp. 15-daagse reis. Zo is het ook in uw geval.

    Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
    Met vriendelijke groet,
    Corendon Webcare

Ook een klacht indienen over Corendon?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen