Klacht Corendon: Volgens de wet heb ik recht om compensat voor een vertraagde vlucht. Corendon wijst claim af en betaalt geen vergoeding.

R.M. Woudstra

Vluchtvertraging van 6 uur. Volgens de regelgeving kom ik in aanmerking voor compensatie. Claim ingediend bij Corendon maar wijst claim af. Technische probleem is de oorzaak vd vertraging. Valt niet onder overmacht. Vlgs. EUclaim komt deze vlucht voor compensatie in aanmerking. Op dit moment heb ik nog 2 opties. Via de kantonrechter of via EUclaim mijn geld halen. Kost mij geld en Corendon doet niks. Wie handhaaft deze regelgeving? Insp. Leefomgeving en Transport kan Corendon niet verplichten de consument te compenseren. Corendon lacht zich een ongeluk! Ik voel me als consument een roepende in de woestijn; ik heb er recht op maar ik krijg mijn geld niet.
Wie kan nog iets voor mij doen zonder dat ik daarvoor moet betalen.

Ik wil gecompenseerd worden volgens de wet. 2 x 400,-- = 800,--

Corendon
    Geachte heer Woudstra,
    Bij dezen willen wij u berichten dat u altijd een reactie richting Corendon Dutch Airlines kan sturen om dat u twijfelt over hun standpunt. Daarnaast kunt u ook uw kwestie melden bij het ILT, mochten zij van mening zijn dat het een uitkeringsvatbare situatie is zal Corendon Dutch Airlines dit opvolgen. Met vriendelijke groet, Corendon Webcare
    R.M. Woudstra
    Inmiddels is de klacht ingediend bij het ILT. Ook al reactie gehad. ILT meldt dat ik via de kantonrechter mijn compensatie moet opeisen. Uitspraak is niet bindend voor Corendon. Omdat het een vlucht betreft uit Faro naar Amsterdam is de klacht overgedragen naar de Portugese ILT. Beetje vreemd omdat ik de vlucht bij Corendon geboekt hebt en ook in het Nederlands betaald heb, ben ik nu overgeleverd aan een Portugese instantie. Onderhand ben ik bijna een half jaar bezig om mijn recht te krijgen.
    Corendon
    Geachte heer Woudstra,
    Wij raden u aan voordat u extra kosten maakt de kwestie nog een maal bij Corendon Dutch Airlines neer te leggen.
    Corendon Webcare
    R.M. Woudstra
    Dankuwel voor dit advies. Inmiddels het verhaal opnieuw bij Corendon ingediend. Ik ben in afwachting van hun reactie.
    R.M. Woudstra
    Op advies van Webcare Corendon opnieuw klacht neergelegd bij de Klantenservice van Corendon. Uiteindelijk na 6 weken krijg ik een reactie. Corendon geeft aan dat de klacht ligt bij de Portugese ILT. Ze willen deze reactie afwachten voordat zij tot actie overgaan. Na 3 maanden nog steeds niks gehoord uit Portugal. Ik kan tot een jaar claimen na vluchtdatum (1 aug.2014). Ik begrijp niet dat ze de klant zo in de kou laten staan. Regels zijn regels, feiten staan vast.Consumentenbondtijd!

R.M. Woudstra

Ook een klacht indienen over Corendon?