Klacht Corendon: Waarom draai ik op voor kosten die de Corona test Garantie zou dekken?

NT Bregstein

Ik heb een pakketreis bij Corendon geboekt naar Santa Maria, Kaapverdië voor 4 personen voor de periode 2 t/m 9 januari 2022. Daarbij heb ik voor 4 personen een corona test garantie afgesloten bij Corendon met de belofte dat als iemand van ons reisgezelschap positief blijkt te testen op vakantie én volledig gevaccineerd is, uCorendon de gehele kosten van verlengd verblijf en omboeking van de vlucht op zich neemt.

Op 8 januari in de avond bleek dat mijn zoon positief testte (op een zelftest). Ik heb toen direct de reisleiding op de hoogte gesteld. De volgende dag, 9 januari werd door de kliniek bij ons alle vier een test afgenomen. De test van mijn zoon was weer positief, waardoor hij die dag dus niet terug kon vliegen. Ik meldde bij de reisleiding dat ik bij hem zou willen blijven om hem te verzorgen omdat ik hem niet alleen kon laten in een vreemd land. De reisleiding vertelde me dat daar voor mij kosten aan verbonden zouden zijn, maar kon mij niet vertellen wat die kosten zouden zijn.
Ik ben er van uit gegaan dat die kosten voor het omboeken van mijn vlucht zouden zijn. Die kosten voor het vliegticke heb ik ook inderdaad zelf op me genomen. Het appartement waar mijn zoon in moest blijven i.v.m. zijn isolatie was sowieso dus al bezet door hem. Ik claim dat ik geen extra kosten gemaakt heb door mijn aanwezigheid in het appartement. Er is bijvoorbeeld geen schoonmaakservice geweest in het appartement, vanwege de isolatie die verplicht was.
Ondanks herhaaldelijk verzoek aan reisleiding om mij op de hoogte te stellen van eventuele kosten, werd daar geen gehoor aan gegeven. Al vanaf de nacht van 8 op 9 januari vroeg ik daar naar. Ik had toen nog kunnen beslissen om toch terug te vliegen of een andere goedkopere accommodatie te nemen voor mezelf. Maar doordat ik pas op 15 januari (één dag voor vertrek terug naar huis) op de hoogte werd gesteld met een factuur van €504 , kon ik daar niets meer aan doen. Deze enorm hoge factuur geeft geen enkele specificatie waar die kosten voor zijn. Corendon stuurt mij aanmaningen maar wil niet op mijn vraag naar een specificatie van de kosten ingaan.

Corendon toont zich niet klantvriendelijk; naast alle stress van de besmetting, het niet terug naar huis kunnen en de zeer gebrekkige informatie van de reisleiding, stuurt corendon mij een factuur van €504 maar vertelt niet waar voor die factuur is.

Ik verwacht dat Corendon mijn klacht over de rekening binnen twee weken oplost door het door mij te veel betaalde bedrag van 504 euro terug te betalen.

Ook een klacht indienen over Corendon?