Klacht Corendon: wijziging vluchttijden en annuleringsverzekering dubbel

Zand

Voorafgaand en na boeking ging heel veel mis (waarschijnlijk door drukte bij Corendon / onrust in Turkije). We werden door corendon niet teruggebeld over kwaliteit eten / ziekenhuis in omgeving (i.v.m. ziekte / allergie). In de veronderstelling het goed zat, toch geboekt (anders te laat met boeken). 2 weken vooraf, bleek dat er geen ziekenhuis of arts was binnen 45 min.
Voorts was terugvlucht van de avond naar heel vroeg verplaatst (zelfs geen ontbijt), door omboeking van Corendon naar Transavia? De heenvlucht ook enkele uren verlaat (plus vertraging), waardoor aankomst na avondeten. 2 v d 8 vak.dagen volledig vervallen. Tegemoetkoming kon alleen achteraf via klacht.Voor omboeken had Corendon geen redelijke vergelijkbare alternatieven meer.
In hektiek per abuis ann.verzek. dubbel geboekt. Op verzoek Corendon als bewijs onze polis gemaild. Wordt vervolgens als te laat afgewimpeld. Klant mag schijnbaar geen fouten maken; Corendon wel.

Toen wij ons vervolgens na de vakantie melden bij clientservice ivm tegemoetkoming, worden we weer afgewimpeld (blijkbaar zijn wij lastig blijkt uit interne mail). Het probleem wordt intern doorgeschoven en zij nemen zich 4 weken de tijd voor een reactie. De klant heeft immers toch alles al betaald.
Cliëntservice doet alsof zij overal mee wil helpen, maar uiteindelijk wordt er niets geregeld. Heel frustrerend.
Door gewijzigde vluchttijden, missen wij 2 vak.dagen. Zoals al vaker bij Corendon gemeld verwachten wij hierin een redelijke tegemoetkoming. Corendon heeft hier immers zelf voordeel genoten, omdat zij in haar eigen hotel nu het appartement zelfs twee dagen dubbel kon inzetten. Zowel op aankomst- als vertrekdag niet van de hotelfaciliteiten gebruik gemaakt (agv gewijzigde vluchten).
Daarnaast alsnog (cf verzoek vooraf) een stornering van de ann.verzek, aangezien wij nimmer een claim bij Corendon hadden kunnen indienen. Dubbel claimen zou zelfs verzekeringsfraude zijn.

Corendon
    Geachte heer Jansen,

Naar aanleiding van uw klacht hebben wij van onze cliëntenservice mogen vernemen dat zij op 11 augustus 2016 een klacht van u hebben mogen ontvangen.

Zij zullen trachten u binnen de gestelde termijn van 4 weken hierop reageren.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Corendon webcare
    Zand
    Cliëntservice van Corendon is al vanaf 23-7 op de hoogte is van de problematiek. Het indienen van de klacht is door CS zelf gedaan op 11-8; was blijkbaar vooraf niet mogelijk. Voor ons blijft onbegrijpelijk, dat niet voor de reis een passende regeling getroffen had kunnen worden. Vervolgens achteraf wederom een termijn van 4 weken stellen, geeft ons nog niet veel vertrouwen in een nette afwikkeling.
    De Webcare-reactie zegt wederom niets; hierbij de bal terug.
    Zand
    Corendon mailt vandaag dat een reactie minimaal 6 weken uitblijft !?? Zeer frustrerende werkwijze van Corendon. Procedures omtrent klachtenafwikkeling zijn niet wat je van een betrouwbaar en goed georganiseerd bedrijf mag verwachten.
    Uiteindelijk wachten we dan al meer dan 2 maanden op een redelijk voorstel.