Klacht Correct: Blauwe schermen op Sony Vaio Laptop SVF13N1L2ES

loevestein

1/11 laptop bij Correct vanwege blauwe schermen. Inmiddels 2 x bij Correct geweest. 24/12 laptop opgehaald. Maar direct weer blauwe schermen. [naam verwijderd] gebeld en hij zou mij na de kerst terugbellen met een oplossing. 29/12 zelf gebeld en ik moet nogmaals (voor de 3e keer) terug met mijn laptop omdat ze nog een keer willen kijken.

Een goed werkend apparaat zonder foutmeldingen maar liever nog mijn geld terug.
Laptop heeft 1.199 euro gekost.

Correct
    Geachte mevrouw Ouwerkerk,

Excuses dat de heer van Dongen nog geen contact met u opgenomen had, door de Kerst- en feestdagen is het niet altijd mogelijk direct contact te leggen met de service bedrijven van onze leveranciers.

Uw notebook is bij uw 1e storing door het reparatiebedrijf van Sony geweest en het moederboard vervangen. Bij uw 2de klacht heeft Sony geen afwijkingen gevonden en verondersteld dat uw problemen werden veroorzaakt door ontbreken van updates. De fabrieksinstelling met alle updates zijn voor u op uw notebook gezet. Uw huidige probleem is voor ons op afstand niet te beoordelen. Wel hebben wij het reparatie-bedrijf 28-12 een bericht gestuurd. Wij hebben op ons bericht van gisteren nog geen reactie van 'Sony' ontvangen.

Wij denken dat het een software-probleem is en dat valt buiten de verantwoording van de hardware-leverancier. Als u denkt dat het een hardware-probleem is dan zal de notebook weer opgestuurd moeten worden naar 'Sony', want wij zijn geen geautoriseerd service center voor deze producten.

Wij kunnen uw notebook met klacht voor u ook bij een software-specialist afgeven inclusief de door u gebruikte software met licenties en passwords, dan kunnen zij de notebook volledig voor u installeren, echter daar zijn kosten aan verbonden. Dit valt nl. niet onder de garantie van de gekochte hardware. Graag horen wij van u of u wilt dat wij een software-specialist inschakelen of dat u zelf iemand bij u in de buurt inschakelt of dat wij het nogmaals naar Sony op zullen sturen om te onderzoeken of het toch een hardware probleem is. Wij zullen dan een afhaal-opdracht maken en de notebook thuis bij u afhalen. Hiervoor kunt u contact opnemen met Paul van Dongen en zoals ook al telefonisch aangegeven hebben wij eventueel een leen-notebook voor u klaar liggen.

Wij horen graag spoedig van u.

Kitty de Jong

p.s. onder de hierboven opgegeven adresgegevens is geen aankoop of reparatie te vinden, graag ontvangen wij de gegevens op de aankoopbon.
    loevestein
    Ik ga morgen contact opnemen met mijn rechtsbijstand. Ik wil weten of ik alleen garantie heb op de hardware en niet op de bijbehorende software. Ik heb altijd begrepen dat je recht hebt op een werkend product want zo heb ik hem ook gekocht. Wordt vervolgd.
    Correct
    Mogen wij nog wel even de juiste adresgegevens van uw aankoopnota?
    loevestein
    [contactgegevens verplaatst naar het prive-veld]

Ook een klacht indienen over Correct?