Opgelost door Correct: Correct heeft ons misleid omtrent garantie en/of houdt zich niet aan de wet.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 359606
Gebruiker
MenM
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Op 3 maart tv gekocht in de winkel, spelend getoond. Op site staat volledige garantie, op aankoopbon staat 2 maanden garantie. Bij thuiskomst zitten er strepen op het beeld. Correct geeft geen garantie. De tv speelde in de winkel, gebrek kan alleen zijn ontstaan na het verlaten van de winkel door eigen schuld. Verwezen wordt naar inboedelverzekering.

Op 5 maart toch terug naar filiaal gegaan. Verkoper deed voor hoe schade waarschijnlijk zou zijn ontstaan, door handpalm op scherm te drukken. Het beeld veranderde zichtbaar. Er ontstond een witte plek, die de strepen onderbreken.

Nog 2x gebeld na informatie inwinnen bij inboedelverzekering en juridisch loket, zonder resultaat. Toen mail gezonden en in gebreke gesteld, termijn een maand.

19 maart kwam verkoper aan de deur. Weigerde tv mee te nemen. Kwam alleen om foto s te maken.

28 maart wordt schriftelijk gezegd, dat we geen garantie krijgen. Het gebrek is ontstaan, nadat wij de televisie spelend hebben gezien. De tv heeft de winkel heel verlaten.
Verzwegen wordt dat verkoper na het uitdoen het beeldscherm heeft schoongemaakt met een doek en de tv op een karretje heeft gelegd met beeldscherm naar beneden om te vervoeren naar andere plek, voordat de tv werd ingepakt. Mondeling is gezegd, dat een verkoper een deskundige is en weet wat hij doet. Meer aannemelijk is, dat wij de duidelijke instructies op de doos niet hebben gelezen en de tv niet op de juiste manier uit de doos hebben gehaald.
Wij hebben de duidelijke instructies wel gelezen en de tv volgens de aanwijzingen uit de doos gehaald. Verkoper heeft bewijslast. De foto laat schade zien van na 5 maart en niet het oorspronkelijke gebrek.

Maandag 1 april aangetekende brief verzonden met het verzoek om de koop te ontbinden. Hierop wordt niet gereageerd.

De oplossing

Ontbinding van koopcontract. Afspraak wanneer we het geld kunnen ophalen en tv kunnen terug brengen.

5 reacties

  1. Auteur
    Correct
    Datum
    Beste heer Brandwijk,
    Zoals al eerder aangegeven geven betreuren wij ook zeer dat de televisie breukschade heeft. Wij hebben u niet alleen mondeling als schriftelijk laten weten dat breukschade niet valt onder garantie. U heeft de televisie uitgebreid gecontroleerd in onze winkel, nadrukkelijk op de beeldkwaliteit gelet voor u tot aanschaf over bent gegaan. De televisie is samen met u ingepakt in de originele verpakking en heeft onze winkel onbeschadigd verlaten.
    Wij vinden het voor u heel spijtig dat thuis bij het uitpakken de televisie kennelijk is beschadigd. Bij het eerste telefonische gesprek wordt aangegeven dat de TV door 1 persoon is uitgepakt en bij controle is de afdruk van de impact van een hand te zien. De instructies staan duidelijk op de doos. Later wordt er aangegeven dat de tv toch door 2 personen is uitgepakt. Daarom zijn wij ook bij u langs geweest en bij onderzoek bij u aan huis blijkt dat door druk op het scherm de breuk is ontstaan.
    Dat valt niet onder garantie, maar wellicht wel onder een van uw verzekeringen. Wij hebben u deze oplossing aangedragen en een coulance aangeboden.
    Het spijt ons ook zeer, echter in dit geval gaat het niet om een ondeugdelijk product, maar om breukschade na aankoop. Zoals al aangegeven willen wij samen met Sony met u kijken naar een financiële bijdrage (coulance). Mocht deze brief u niet bereikt hebben, dan hierbij een kopie.
    Met vriendelijke groeten,
    namens Correct BV
    Wim Vinke
  2. Auteur
    MenM
    Datum
    Aan Correct BV
    Ja, ik heb de tv spelend gezien. Er was geen afkoelingsperiode, de tv is bijna direct plat gelegd. Kan een scherm daartegen? Ja, ik heb gezien dat de verkoper de tv heeft schoongemaakt met een doek in een schuine hoek rustend tegen een pilaar. Ik weet niet hoeveel druk werd uitgeoefend? Ja, ik heb gezien dat de tv is vervoerd op een karretje, liggend op het beeldscherm. Ik weet niet of het scherm hiertegen kan? Ja, ik heb geholpen met het inpakken. De eerste keer zat de bescherming verkeerd om. Wellicht heeft dit enige spanning gegeven? Er zit een sticker op de doos van post nl van juni 2018. Hoelang is deze tv al gebruikt voor demonstratie?
    Kunnen bovenstaande handelingen geen invloed hebben op het beeldkwaliteit? Is een "gebrek" echt voor 100% uitgesloten?
    Wij hebben de tv uitgepakt, volgens de instructies. Is het voor 100% zeker, dat de schade niet spontaan is ontstaan?

    De schade is niet door ons, door ondeskundig handelen, ontstaan.

    Ik had voor het vervoer van de tv de auto van mijn ouders geleend en mijn broer meegenomen. We hebben samen bij de kassa gestaan. Ik heb de tv afgerekend, hij de stofzuiger. Beide bonnen zijn door jullie aan elkaar geniet. Jullie weten, dat ik met mijn broer samen was. Het is flauw om achteraf te zeggen, dat ik gezegd zou hebben, de tv in mijn eentje te hebben uitgepakt terwijl mijn broer erbij was. Het gaat om een zware doos van ongeveer 1 meter 80 bij meer dan 1 meter. Die pak je echt niet alleen uit.
    We hebben samen de tv uitgepakt volgens de instructies van de doos. Ik was erbij hoe hij werd ingepakt, hij is ook op die manier uitgepakt. We hebben niet aan het scherm gezeten, zoals u beweerde op 5 maart.

    De tv was na het uitpakken onbeschadigd. De strepen werden zichtbaar bij het aan zetten van de tv. Verticale strepen, gelijke afstand, zonder onderbreking. Wij hebben op 3 maart zelf foto s genomen. Zou een kapotte panel niet ook de oorzaak kunnen zijn?
    Op 5 maart heeft u in de winkel voorgedaan, hoe de schade waarschijnlijk is ontstaan. U drukte met uw palm op het scherm. De foto die u 19 maart heeft gemaakt bij ons thuis, laat waarschijnlijk deze afdruk zien. Hij wijkt af van onze foto van 3 maart.
    De kosten van forensisch onderzoek, met uw medewerking, bedraagt 1500euro.
    We verzoeken u nogmaals het koopcontract te ontbinden. We hebben recht op een werkende tv. De foto van 19 maart geeft geen weergave van het gebrek op3 maart.

    Martijn en Marja.

  3. Auteur
    Correct
    Datum
    Geachte heer van Brandwijk,
    Zoals zojuist afgesproken bieden wij u aan de televisie in te sturen en Sony de situatie te laten beoordelen. Wellicht komen zijn met een ander oordeel. Graag ontvangen wij de televisie in doos van u retour zodat wij deze kunnen opsturen. U hoort dan zo spoedig mogelijk.
    Met vriendelijke groeten,
  4. Auteur
    MenM
    Datum
    Correct bv
    Op 12 april heb ik de televisie in doos bij uw filiaal afgegeven voor garantie reparatie.
    Met vriendelijke groeten,
  5. Auteur
    MenM
    Datum
    3 maart tv gekocht en bij uitpakken, strepen over beeldbuis. Garantie wordt geweigerd.
    5 maart opnieuw wordt garantie geweigerd. Deze geldt niet wanneer je de tv spelend heb gezien in de winkel. Verkoper drukt met handpalm op beeldscherm, demonstreert hoe schade waarschijnlijk is ontstaan.
    Dit wisten wij niet, op site staat dat voor showmodellen ook de volledige garantie geldt.
    Mail gezonden, in gebreke gesteld met termijn van een maand.

    19 maart, 2 verkopers staan aan de deur en eisen toegang om bewijs te verzamelen. In slaapkamer wordt tv uitgepakt, aangedaan en foto gemaakt van beeldscherm.
    28 maart, garantie wordt geweigerd. Spelend gezien in winkel, na uitdoen tot en met inpakken is risico van koper, foto van handpalm van de verkoper is bewijs van schuld door koper.
    Op aangetekende brief, waarin we ontbinding vragen. Geen reactie.
    Na melding op dit forum, opnieuw weigering garantie.
    Na tweede reactie op dit forum: de tv kunnen inleveren op 12/4 voor reparatie garantie. Verkoper wacht op oordeel van fabrikant. Weigert ontbinding van koopcontract.
    Nu 20 april, we zijn nog in afwachting. Klacht is nog niet afgehandeld.

    Gelieve deze klacht nog niet te sluiten.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
MenM
Datum
Uiteindelijke oplossing
Op 8 mei heeft Correct BV ons aangeboden om de tv te vervangen door eenzelfde of een andere tv. We hebben gekozen voor eenzelfde exemplaar. Met dit aanbod zijn wij zeer tevreden en is het "geschil" opgelost. Vandaag, 4 juni is alles naar tevredenheid afgehandeld door Correct BV, mede dankzij klachtenkampas.nl De tv (Sony) is vervangen voor een nieuw exemplaar en voldoet aan al onze verwachtingen.
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Correct?