Klacht Correct: Ondeugdelijke receiver

Johan

In het releasebericht van Onkyo(17/08/2009) is er aangegeven dat Onkyo een van de toonaangevende namen in de hifi- en home cinema is. Hun filosofie is vervaardigen van producten met een consistente en uitmuntende kwaliteit door gebruik van alleen de beste onderdelen. Door deze visie staan zij in voor de hoge kwaliteit van elk vervaardigd product. Op basis merk en promotie heb ik op 18 juni 2010 besloten om een Receiver van Onkyo te kopen. Deze heb kocht voor EUR 1.100,- bij Correct in Rotterdam. Op 23 januari 2014 zijn de problemen begonnen:
1. kenmerken klanken van het inschakelen ontbreken
2. geen geluid systeem.
3. geen signaal op HDMI-ingang
4. geen netwerk
Op internet staan vooral (bovengenoemde) klachten die optreden na de garantieperiode. Het is een probleem welke bij Onkyo bekend is. Een receiver is bedoeld om beeld en geluid weer te geven. Dit is nu niet het geval. Ben van mening dat deze problemen niet hadden mogen ontstaan, gelet op promotie, leeftijd en aanschafprijs.

Onkyo heeft niet de beste onderdelen gebruikt voor vervaardiging van het product. Mijn inziens is er sprake van een ondeugdelijk product. Als oplossing een kosteloze reparatie dan wel vervanging van het product.

Correct
    Geachte heer Lans,
    Wij hebben uw receiver 31 januari jl. ontvangen ter reparatie en wij hebben de oplossing op dit moment nog niet voor handen. Wij zullen hier zo spoedig mogelijk bij u op terug komen en zullen zoeken naar een passende oplossing mocht het technische probleem niet te verhelpen zijn.
    Van een ondeugdelijk product zoals bedoeld volgens wet consumentenkoop is hier niet van toepassing, daar het probleem pas na jaren ontstaan is.
    U hoort zo spoedig mogelijk van ons.
    Met vriendelijke groeten,
    de heer P. van Dongen
    Johan
    Hartelijk dank voor uw reactie. Ben benieuwd naar de uitkomst van het onderzoek en uw passende oplossing. Wel wil ik u er op attenderen dat er geen termijn is gesteld. De enige kwalificatie is dat het defect op moment van aflevering aanwezig was, ook al openbaarde het defect zich pas later.

Ook een klacht indienen over Correct?