Klacht Create2Fit: Wasmachine is al na 2,5 jaar geroest (deksel en zijkant) en lekt na bijna elke wasbeurt

Ton

Op 30 juli 2012 hebben we een whirlpool wasmachine gekocht bij wasmachine.nl/create2fit.com. Al na ruim een jaar hadden we af en toe een klein plasje water onder de wasmachine liggen. Aangezien de wasmachine in een lekbak staat en het maar af en toe voorkwam hebben we niet gelijk gereageerd. Begin van het jaar werd het erger en afgelopen maand (februari 2015) hebben we met de leverancier contact opgenomen. Die verwees ons naar de fabrikant. Bij de afspraak met Whirlpool werd direct aangegeven dat een eventuele reparatie onder coulance zou worden uitgevoerd, wat inhield dat er maximaal 175 euro betaald hoefde te worden. Er is een manchet en het geroeste deksel vervangen. En uiteraard kostte het 175 euro. Na een klacht bij whirlpool werden we doorverwezen naar de leverancier op basis van het non-conformiteitsbeginsel. Vandaar deze klacht hier: Het kan toch niet zo zijn dat een wasmachine al na ruim 2 jaar verroest is en lekt en dus al voor een groot bedrag gerepareerd moet worden?

De wasmachine is inmiddels gerepareerd, maar het is vreemd dat er al na 2,5 jaar zulke hoge kosten aan een wasmachine kunnen zijn. Daarbij kon het geroeste deksel wel vervangen worden, maar de zijkant niet, dan zou er een compleet nieuwe wasmachine moeten komen. De wasmachine staat in een droge ruimte (niet in de badkamer!) en zou dus naar ons idee niet mogen roesten onder de emaille afwerking. Wij vinden dat de leverancier de kosten voor deze reparatie (op zijn minst grotendeels) voor zijn rekening zou moeten nemen. Nog beter zou zijn als er een nieuwe wasmachine geleverd wordt, omdat de roestvorming uiteraard alleen maar erger zal worden en niet te verhelpen is.

Create2Fit
    Geachte heer van Vliet, Zeer vervelend om te vernemen dat uw Whirlpool wasmachine buiten garantie defect is geraakt.Wij hebben na aanleiding van uw bericht het reparatierapport opgevraagd bij Whirlpool Nederland.
    Op 12-03-2015 is er een monteur bij u thuis langs geweest en heeft de lekkage nagekeken.
    De conclusie van de monteur dat staat op het rapport:Extra afdichting onder aansluitrand van manchet geplaatst.
    Lekkage wordt veroorzaakt door instabiliteit van het apparaat op de vloer waardoor bij centrifugeren lekkage via de deksel ontstaat.Doordat de machine buiten de twee jaar fabrieksgarantie valt is het altijd mogelijk dat er kosten worden berekend voor reparatie.
    Er word altijd gekeken naar de levensduur van een machine en de afschrijving.
    In dit geval gaat het om een verkeerde afstelling van de machine dat helaas niet onder garantie valt.Om deze reden is het voor ons niet mogelijk om iets met deze kosten te doen of een nieuwe machine aan u te leveren.Hopende u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd. met vriendelijke groet, Kim ter Heide
    Ton
    We hebben nog nooit een wasmachine gehad die doordat hij trilt water via het deksel kwijtraakt. En we wonen al ruim dertig jaar in dit huis en al onze wasmachines hebben op dezelfde houten vloer gestaan. Daarnaast is na lekkage de zijkant van de wasmachine nooit nat. Verder wordt door de leverancier totaal niet ingegaan op het tweede mankement: het roesten van de machine. Ik kan het dan ook niet eens zijn met Create2fit dat het door "verkeerde afstelling" zou komen en zij niets kunnen doen.
    Create2Fit
    Geachte heer van Vliet, Na aanleiding van uw reactie zullen wij nogmaals contact opnemen met Whirlpool om verdere uitleg te krijgen over het reparatierapport dat de monteur van Whirlpool heeft opgesteld.
    Wij zullen u op de hoogte houden via het e-mail adres dat in ons systeem bekend is.Met vriendelijke groet, Kim ter Heide
    Ton
    Tsja, Create2fit heeft nogmaals met Whirlpool contact op genomen gehoord dat de schade veroorzaakt is door instabiliteit van het apparaat. Ze hebben dat buiten klachtenkompas om laten weten. Wij hebben onze bedenkingen, want een wasmachine moet toch gewoon op de houten verdiepingsvloer van een huis kunnen staan zonder te gaan lekken? Maar C2F verschuilt zich achter de expert van Whirlpool en zegt dus "eigen schuld...". Ik ben dus zeker niet tevreden, maar er lijkt niets meer aan te doen.

Ook een klacht indienen over Create2Fit?