Klacht Cruiswinkel.nl: Gevoel van oplichting door cruisewinkel.nl en Royal Caribbean

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 258993
Gebruiker
M.A. van der Leeuw
Datum
1 reactie

Details

Klacht

In januari jl. heb ik een cruise geboekt bij Cruisewinkel.nl bij Royal Caribbean voor een bedrag van ruim €3100. Afgelopen zaterdag ontving ik de nieuwbrief van Cruisewinkel.nl waarin dezelfde cruise, op dezelfde afvaartdatum, voor dezelfde hut voor de helft van de prijs! Ik heb er begrip voor dat de laatste hutten voor last-minute prijzen worden verkocht, maar niet met dit exorbitante prijsverschil. Bovendien is het nog 11 weken tot de afvaart!

Uiteraard heb ik hierover contact opgenomen met cruisewinkel.nl met de vraag of hier nog een mouw aangepast kan worden. Gedacht zou kunnen worden aan korting, upgraden naar een luxere hut of annulering. Van de eerste twee opties kon volgens cruisewinkel.nl geen sprake zijn, de laatste optie zou mij de helft van de totale reissom kosten (en dus zouden de annuleringskosten hoger zijn dan de nieuwe prijs van deze cruise!).
Gezien het enorme prijsverschil zou je enige coulance van cruisewinkel.nl of Royal Caribbean mogen verwachten. Het is in elk geval de laatste keer dat wij bij cruisewinkel.nl hebben geboekt.
Ik ben van mening dat hier geen sprake meer is van een redelijk of billijk prijsverschil voor last-minute. Ook de winstmarges zoals cruisewinkel.nl als Royal Caribbean zelf, staan mijns inziens ter discussie.
Ik kan alle bovengenoemde feiten onderbouwen middels documentatie.

Gewenste oplossing

Gedacht zou kunnen worden aan korting, upgraden naar een luxere hut of annulering.
Geboden oplossing
Deze reactie gaat niet in op de kern van de zaak: het buitenproportionele verschil tussen de eerder afgesproken prijs en de prijs 11 weken voor de reis. Bovendien klopt het niet dat Cruisewinkel zich zou hebben gespannen een oplossing te vinden: meteen werd al gezegd dat ze daar geen inspanning op zouden plegen.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

1 reactie

  1. Auteur
    Cruiswinkel.nl
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste mevrouw Van der Leeuw,

    Onlangs ontvingen wij uw klacht via het Klachtencompas van de Consumentenbond. Over het feit dat de door u geboekte reis momenteel voordeliger wordt aangeboden is eerder contact geweest en wij hebben ons best gedaan u zo volledig mogelijk hieromtrent te informeren.

    Op het moment dat u op 7 januari jl. de boeking via onze website heeft gemaakt, was de prijs van € 3.125,50 totaal voor u een acceptabele en een billijke prijs. Met deze prijs en de bijbehorende voorwaarden bent u akkoord gegaan en is er een bindende overeenkomst ontstaan. Op een later tijdstip heeft de rederij haar prijzen verlaagd, om zo nieuwe boekingen te stimuleren omdat er op dat moment nog veel beschikbaarheid op het schip was. Na het boeken van een reis kan de prijs niet meer aangepast worden, deze wordt ook aan cruisewinkel doorbelast en ook wij moeten deze aan de rederij voldoen. Mocht de reis na boeking veel duurder worden, dan wordt dit vanzelfsprekend ook niet aan u doorberekend.

    Later heeft u bij ons de annuleringskosten opgevraagd, ook deze staan vermeld in de voorwaarden waarmee u bij boeking akkoord bent gegaan en hier kan niet van afgeweken worden.

    Nogmaals, wij kunnen het ons heel goed indenken dat deze prijsverlaging een wrang gevoel bij u achterlaat. Wij hebben alles geprobeerd om een uitzonderlijke prijsverlaging, upgrade of korting voor u te bewerkstelligen maar de rederij wijkt niet af van haar voorwaarden.

    Het spijt ons dat wij in deze u geen beter bericht kunnen geven.

    Met vriendelijke groet,

    Team aftersales

    Weesperstraat 103
    1018 VN Amsterdam
    (+31) (0)20 236 0236

    cruisewinkel.nl is aangesloten bij:
    ANVR, SGR en Calamiteitenfonds

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Cruiswinkel.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen