Klacht Cruiswinkel.nl: Gevoel van oplichting door cruisewinkel.nl en Royal Caribbean
Details
Klacht
In januari jl. heb ik een cruise geboekt bij Cruisewinkel.nl bij Royal Caribbean voor een bedrag van ruim €3100. Afgelopen zaterdag ontving ik de nieuwbrief van Cruisewinkel.nl waarin dezelfde cruise, op dezelfde afvaartdatum, voor dezelfde hut voor de helft van de prijs! Ik heb er begrip voor dat de laatste hutten voor last-minute prijzen worden verkocht, maar niet met dit exorbitante prijsverschil. Bovendien is het nog 11 weken tot de afvaart!Uiteraard heb ik hierover contact opgenomen met cruisewinkel.nl met de vraag of hier nog een mouw aangepast kan worden. Gedacht zou kunnen worden aan korting, upgraden naar een luxere hut of annulering. Van de eerste twee opties kon volgens cruisewinkel.nl geen sprake zijn, de laatste optie zou mij de helft van de totale reissom kosten (en dus zouden de annuleringskosten hoger zijn dan de nieuwe prijs van deze cruise!).
Gezien het enorme prijsverschil zou je enige coulance van cruisewinkel.nl of Royal Caribbean mogen verwachten. Het is in elk geval de laatste keer dat wij bij cruisewinkel.nl hebben geboekt.
Ik ben van mening dat hier geen sprake meer is van een redelijk of billijk prijsverschil voor last-minute. Ook de winstmarges zoals cruisewinkel.nl als Royal Caribbean zelf, staan mijns inziens ter discussie.
Ik kan alle bovengenoemde feiten onderbouwen middels documentatie.
Gewenste oplossing
Gedacht zou kunnen worden aan korting, upgraden naar een luxere hut of annulering.- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.