Klacht Cycletours: plotselinge prijsverhoging i.v.m. Olympische Spelen

D.B. Douwes

Wij hebben geprobeerd een reis te boeken bij Cycletours via Tjingo. In eerste instantie hebben wij direct contact met jullie gehad over deze vakantie (ook over de prijs) en toen wij tot boeken overgingen, ging dat via Tjingo.

De reis, die wij wilden boeken, was de fietsreis door Kent in het zuidoosten van Engeland. Tjingo kwam echter met de mededeling dat in verband met de Olympische Spelen het hotel een prijsverhoging had doorgevoerd en of wij akkoord konden gaan met een verhoging van de prijs van € 250,-. Wij hebben toen gezegd dat wij niet akkoord konden gaan met zo'n prijsverhoging. Tenslotte is het al jaren bekend dat de Olympische Spelen in Engeland worden gehouden en op welke datum en dat wij dan niet de dupe wilden worden van het feit dat het hotel dollartekens in de ogen krijgt en dan maar plotseling z'n prijs verhoogt. Dit is doorgegeven aan Cycletours, die een alternatief is gaan zoeken. Na twee weken heb ik nogmaals contact gehad met Tjingo en gezegd dat wij nu ook verder wilden, dus dat de reis anders geannuleerd dient te worden.

Cycletours kon geen alternatief vinden (niet zo vreemd, gezien diezelfde Olympische Spelen). Dus het was of € 250,- extra betalen of de reis annuleren. Wij hebben het laatste gedaan.

Toch klopt de gang van zaken niet. Cycletours biedt een reis aan voor een bepaalde prijs. Op deze voorwaarde hebben wij de reis proberen te boeken. Nu blijkt het hotel de prijs verhoogd te hebben, maar wiens risico is dat? Ik neem aan dat Cycletours afspraken heeft gemaakt met de hotels en dat deze niet zomaar eenzijdig kunnen overgaan tot een prijsverhoging. En dan nog: Cycletours biedt de reis aan (zonder voorbehoud op internet en ook nog geen melding als je naar de reis informeert bij Cycletours), dus dan zou Cycletours deze prijsverhoging voor zijn rekening moeten nemen.

Wij zijn inmiddels een paar weken verder en nog geen vakantie geboekt. Wij vinden het niet kloppen dat die Olympische Spelen nu roet in het eten gooien; tenslotte is dit al lang bekend. Dus daarom deze officiele klacht.

Zoals het nu staat hebben wij dus de reis geannuleerd en wij peinzen er niet over om nog een keer in zee te gaan met Cycletours. Dit is geen manier van doen.

Wij vinden dat Cycletours hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!