Klacht CZ Zorgverzekeraar: Afwijzing implantaat 17 jarige

Roger

Mijn dochter miste bij het wisselen van de melktanden naar het blijvend gebit een VOORTAND. Om toekomstige problemen te voorkomen vanwege feit dat dit een lastige plek is om een implantaat te plaatsen werd in overleg met de orthodontist een traject gestart middels een beugel de ruimte tussen de voortanden te verschuiven naar een ruimte achterin de kaak. Deze ruimte was meer geschikt voor een implantaat en zou de in de toekomst minder complicaties opleveren. Na een jaren lang traject was het dan eindelijk zover. In het ziekenhuis afspraak gemaakt bij de kaakspecialist. Hierbij werd geconstateerd dat de gecreëerde ruimte perfect was voor een implantaat. Tot mijn stomme verbazing werd de aanvraag vergoeding bij het CZ hiervoor afgewezen omdat het zich niet om een VOORTAND handelde. Kaakspecialist en orthodontist waren het hiermee niet eens en ik heb met schriftelijke verklaringen een bezwaar ingetekend. CZ houd zich bij het standpunt! Dit noem ik zwart/wit kijken. Niet in belang van zorg

De ruimte gemiste voortand is door de orthodontist vervangen door een ruimte kies om complicaties te voorkomen. Dat CZ zich dan op de voorwaarden beroept dat alleen implantaat voortand vergoed word en niet naar de hele situatie kijkt vind ik bijzonder jammer. Ik hoop dat CZ dit alsnog bekijkt en besluit in alle redelijkheid gezien de situatie alsnog vergoedt.

CZ
    Geachte heer Meertens,Ik stuur uw klacht ter afhandeling door naar mijn collega's van team klachten en geschillen. Zij nemen binnen vijf werkdagen contact op met u hierover. Met vriendelijke groeten,Karlijn
    Roger
    Klacht ligt sinds enkele weken op de juridische afdeling van CZ. Ik hoop deze week uitsluitsel hierover te krijgen. Plakbrug is ondertussen geheel afgebroken. Snelle behandeling volgens kaakspecialist noodzakelijk
    CZ
    Geachte heer Meertens,Ik begrijp dat u en uw kaakchirurg een snelle behandeling wensen. Onze juristen beoordelen uw geschil. U ontvangt binnen twee weken uitsluitsel van hen. Met vriendelijke groeten,Karlijn
    Roger
    Juridische afdeling heeft gereageerd met wederom een afwijzing. Er word stellig vastgehouden aan het artikel waarin staat omschreven dat alleen een implantaant word vergoed bij een aangeboren fronttandvervanging. Omdat dit bij onze dochter het geval was en ons als ouders door de tandarts en orthodontist werd geadviseerd middels een beugel de open ruimte naar achter te verplaatsen worden wij hiervoor door CZ gestraft. Jammer dat als ouders afgaan op het advies van specialisten een hoge prijs
    CZ
    Geachte heer Meertens,Ik zie uw reactie op de afhandeling van uw klacht. Uw reactie stuur ik ter afhandeling door naar mijn collega's. Zij nemen contact met u op.Met vriendelijke groet,
    Miranda
    Roger
    Klacht ligt nu bij ombudsman en geschillencommissie zorgverzekeringen.
    CZ
    Geachte heer Meertens,Bedankt voor uw melding. Wij zien de uitspraak van de SKGZ tegemoet.Met vriendelijke groet,
    Anke
    Roger
    SKGZ heeft geschil in behandeling genomen. Verder is er nog een document uit 2012 van CZ toegevoegd waarin staan dat de behandeling vergoedt zal worden
    CZ
    Geachte heer Meertens,Wij zien de uitspraak van SKGZ tegemoet.Met vriendelijke groet,Karlijn
    Roger
    Zolang er nog geen uitspraak van SKGZ op hierop volgend rechtspraak is er nog absoluut geen sprake van afhandeling!
    Onbegrijpelijk dat CZ deze reactie in rubriek voorstel tot afhandeling plaatst
    CZ
    Geachte heer Meertens,Wij hebben uw geschil afgehandeld maar u bent het niet eens met onze beslissing. U hebt het geschil voorgelegd aan SKGZ en wij zijn nu samen in afwachting van hun beslissing. Het sluiten van een klacht/geschil op Klachtenkompas betekent dat vanuit CZ het geschil afgehandeld is. Niet wij maar SKGZ heeft uw geschil nu in behandeling. Met vriendelijke groet,
    Anke
    In afwachting

Ook een klacht indienen over CZ Zorgverzekeraar?