Opgelost door CZ Zorgverzekeraar: Door CZ worden wondverzorgingsproducten/verbandmiddelen ivm wondroos bij 84-jarige NIET geleverd

E.M. Hermans

Mijn moeder (bijna 85 jaar) is na 2 weken ziekenhuisopname met ernstige wondroos weer thuis gekomen op zaterdag 17 maart. Wij hebben sinds zaterdag geprobeerd speciale gaas (met zalf eraan) en allerlei verbandmiddelen te bestellen bij de apotheek om de hoek in GOUDA. Dinsdags bleek (alles was zondagmiddag al op) dat mijn moeder bij Zorgapotheek in SITTARD aangemeld moest worden. CZ koopt daar centraal in en dan wordt het gedistribueerd door het land...Ik heb CZ gebeld met de vraag of er een andere weg was, maar nee, dit is de snelste....De Thuiszorg meldde hen wat er nodig was, maar ook de huisarts en de apotheek in GOUDA schijnen er bijgehaald te zijn. Zij is een uur aan het bellen geweest om het geregeld te krijgen. Het zou woensdag bezorgd worden... Het zou donderdag bezorgd worden...maar nu, na bijna 5 dagen is er nog steeds NIETS. De huisarts kon vanmiddag de wond niet verschonen omdat er niets anders meer was dan een zestientje (gewoon hydrofiel gaasje) dat zó op de open wond gelegd moest worden omdat de speciale gaas te vies was en er geen nieuwe zijn. Ik heb ze nu bij mijn eigen apotheek gekocht (nu ik eindelijk de juiste naam e.d. weet) 5,60 voor 10 gaasjes....Mijn moeder betaalt bijna 150 euro per maand aan CZ. Zij heeft een TOP-aanvullende verzekering...
Mijn moeder is nog láng niet van haar probleem af...moet nu echt ieder rolletje en gaasje via Sittard komen? En hoe bestel ik dat???

Verbandmiddelen gewoon bij de apotheek in Gouda kunnen bestellen óf een goed systeem dat alles er dezelfde, hooguit de volgende dag nog is.

CZ zorgverzekeraar
    Beste mevrouw Hermans, naar aanleiding van uw klacht heb ik u zojuist telefonisch gesproken. Ik heb aangegeven dat dit niet de gang van zaken is zoals wij dit met onze gecontracteerde leveranciers hebben afgesproken. Wij gaan naar aanleiding van deze klacht contact opnemen met ApotheekZorg. Zoals besproken sluit ik de klacht hier en vervolgen wij deze afhandeling intern. Nogmaals bedankt voor uw tijd zojuist. Met vriendelijke groet, Ellen, CZ Webcare

E.M. Hermans
De betreffende apotheek wordt gewezen op het in gebreke blijven en vooral op het liegen over wel/geen recept. Dat was voor mij het belangrijkste. Verder kreeg ik excuses en mijn moeder ontvangt eerdaags een VVV-bon voor alle extra stress en ongemakken.

Ook een klacht indienen over CZ Zorgverzekeraar?