Opgelost door CZ Zorgverzekeraar: onduidelijkheid over eigen bijdrage

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 684793
Gebruiker
Beau
Datum
13 reacties

Details

Klacht

Ik word niet goed van jullie! Dit is nu alweer de zoveelste klacht.
Krijg ik een mail: er is een nieuw bericht. Heb viermaal ingelogd en kreeg drie keer te horen dat de boel verlopen was(na twee seconden). Ondertussen heb ik nog steeds geen berichten kunnen lezen.
't Ging weer eens om de eigen bijdrage. Ik heb onlangs 320 euro betaald(ik weet 't inmiddels,een van mijn medicijnen wordt niet vergoed. Ben van plan een vervanging te vragen aan de cardioloog).
Want 't is van de zotte hoeveel ik voor dit medicijn moet betalen t.o.v. mijn andere medicijnen.
Maar ik zag op uw site,toen 't net even wel lukte, dat de 385 euro bereikt zijn. Waaraan in 'shemelsnaam? Waar is de rest aan opgegaan? Want daar krijg ik geen enkele duidelijkheid over. Als ik al ieder jaar zoveel moet betalen wil ik tenminste weten waarvoor.
Een en al ondoorzichtigheid! En dat van je zorgverzekeraar! Ik wil specificaties zien,DUIDELIJKE specificaties. Ik heb nou werkelijk 't gevoel dat ik maar wat in 't duister tast of dat jullie me bedonderen.
En dan krijg ik straks natuurlijk weer,nadat de eigen bijdrage is bereikt,jawel hoor, 't eigen risico! Ook weer allemaal onduidelijk!
Zoveel artsen bezoek ik nu ook weer niet......Ik begrijp 't allemaal niet. En jullie doen niets om 't helderder te maken. Nogmaals,dat is dan je zorgverzekeraar. Maar is vrees niet v oor lang meer..............

O.k. ik maak contact via deze manier. Maar kan niet anders. Een mail sturen gaat niet.(In deze tijd...)
En heb geen zin om te bellen en ik weet niet hoelang aan de telefoon te hangen. Dan kost 't me nog meer geld...

Gewenste oplossing

Duidelijkheid over waar m'n eigen bijdrage naartoe is gegaan. Fatsoenlijke specificaties dus.
Fatsoenlijk kunnen inloggen en niet na twee seconden te horen krijgen dat de boel is verlopen.
Contact kunnen maken via mail.
Algeheel meer klantvriendelijk.
Geboden oplossing
Er wordt wel antwoord gegeven. Er worden me tabellen toegestuurd over welke kosten ik gemaakt heb. Leek ook allemaal te kloppen. Maar de vorige keer dat ik alle kosten door mij betaald heb opgeteld kwam ik op een veel hoger bedrag uit dan de 385 euro. Voorgaande jaren overigens ook... Dus dat begrijp ik nog niet helemaal.
Status
opgelost
Beoordeling
content

13 reacties

  1. Auteur
    CZ Zorgverzekeraar
    Datum
    Beste Beau,

    Jouw klacht stuur ik door naar mijn collega's van team Klachten en Geschillen. Zij nemen hierover contact met je op.

    Groet,

    Jesse
    Medewerker Klant Contact Centrum
    CZ
  2. Auteur
    Beau
    Datum
    Hoor maar niets op mijn bericht aan u!
  3. Auteur
    CZ Zorgverzekeraar
    Datum
    Beste Beau,

    Ik kan me voorstellen dat je snel een reactie wilt. Vanwege de werkvoorraad kan het langer duren voordat je een reactie ontvangt. Mijn collega's zullen je zo snel mogelijk van een terugkoppeling voorzien.

    Groet,

    Jan

    Medewerker Social CZ
  4. Auteur
    Beau
    Datum
    Voor de zoveelste keer: Heb onlangs een betaling gedaan wegens eigen bijdrage van maar liefst 320 euro.(Een van mijn medicijnen schijn ik niet vergoed te krijgen. Heb hierover contact opgenomen met cardioloog. Werd me gezegd dat er op dit gebied geen goedkopere medicijnen te verkrijgen zijn.) Goed,dat mag misschien zo zijn. Maar toen kreeg ik van u te horen dat 't maximale bedrag
    eigen bijdrage (385) bereikt is. Maar ik krijg niet te horen waaraan die overblijvende 65 euro zijn opgegaan. Dat wil ik nu eindelijk wel eens weten. Heb geen rekening of specificatie van e.e.a. gehad. Je weet toch niet waar je geld blijft op die manier? Ik vind dat schandalig voor een zorgverzekering!
  5. Auteur
    CZ Zorgverzekeraar
    Datum
    Beste Beau,

    Ook deze informatie stuur ik door naar mijn collega van team Klachten en Geschillen die jouw klacht in
    behandeling heeft. Mijn collega neemt hierover contact met je op.

    Groet,

    Jan

    Medewerker Social CZ
  6. Auteur
    CZ Zorgverzekeraar
    Datum
    Beste Beau,

    De overheid heeft bepaald dat elke volwassene in Nederland naast een maandelijkse premie ook de eerste € 385,- aan zorgkosten die onder de basisverzekering vallen zelf moet betalen als eigen risico. Een huisartsenconsult valt buiten het eigen risico. Maar medicijnen vallen net als ziekenhuiszorg onder het eigen risico.

    Wil je meer informatie over deze reactie, dan verwijs ik je graag naar de e-mail die mijn collega naar jou gestuurd heeft hierover.

    Groet,

    Jan

    Medewerker Social CZ


  7. Auteur
    Beau
    Datum
    Er is me antwoord beloofd.
    Duurt wel erg lang...
  8. Auteur
    CZ Zorgverzekeraar
    Datum
    Beste Beau,

    We hebben jouw nieuwe klacht ontvangen, en mijn collega's nemen ook hierover contact met jou op. Daarbij verwijs ik graag nogmaals naar de e-mail die je van ons hebt ontvangen op 13 september. Hierin geven we uitleg over de kosten.

    Groet,

    Jesse
    Medewerker Klant Contact Centrum
    CZ
  9. Auteur
    Beau
    Datum
    Ja,nu begrijp ik er helemaal niets meer van! Is er iets van 154 euro afgeschreven en weet nog steeds niet waarvoor! De laatste rekening was 320 euro. Zou je dus denken:nog 65 euro over van de 385. Opgeteld dus 474 euro
    Hoe kan dit? 't Was toch tot 385 euro? Eigen bijdrage dus. En ga me nu niet weer vertellen dat ;t nu plotseling weer eigen risico is! Ik dacht dat eigen risico te maken had met bv. extra tandartskosten,brillen,lenzen,hoorapparaten e.d. Nou,daar heb ik dus niets mee te maken gehad. Wees nu eens eindelijk duidelijk! Want ik voel me bestolen! Wat een ondoorzichtige toetstand!
  10. Auteur
    CZ Zorgverzekeraar
    Datum
    Goedemorgen Beau,

    Ook deze informatie stuur ik door naar mijn collega van team Klachten en Geschillen die jouw klacht in
    behandeling heeft. Mijn collega neemt hierover contact met je op.

    Groet,

    Julia

    Medewerker Social CZ
  11. Auteur
    Beau
    Datum
    Hallo,
    '
    Ja,hoelang gaat alles nog doorgestuurd worden?
    Is ''t dan zo moeilijk om me specificaties te verstrekken van de rekeningen die ik heb betaald? En hoe 't kan dat ik die 385 euro allang heb overschreden en toch
    maar blijf betalen? Ik wil 't gewoon duidelijk uitgelegd hebben!
  12. Auteur
    Beau
    Datum
    Heb ik al gedaan. Alweer!
  13. Auteur
    CZ Zorgverzekeraar
    Datum
    “Beste Beau,

    Ook deze informatie stuur ik door naar mijn collega van team Klachten en Geschillen die jouw klacht in
    behandeling heeft. Mijn collega neemt hierover contact met je op.
    Groet ,

    Petra
    Medewerker Social
    CZ”

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over CZ Zorgverzekeraar?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen