Opgelost door CZZorgverzekeraar: Lenzen declaratie onterecht geweigerd in aanvullende verzekering CZ

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 331399
Gebruiker
Marieke
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Ik ben al sinds 2008 Top collectief verzekerd bij CZ. Sinds 2008 heb ik jaarlijks, als vaste lenzendrager, aaneengesloten gebruik gemaakt van de lenzenvergoeding van 200 euro per 2 jaar (periode 08-09, 10-11, 12-13, 14-15).

Eind 2015 heb ik een grotere hoeveelheid lenzen met korting aangeschaft en gedeclareerd: hierdoor kon ik vergoeding besparen om een reservebril van aan te schaffen. In 2016 heb ik geen lenzen aangeschaft en begin 2017 heb ik met de bespaarde vergoeding een bril aangeschaft en gedeclareerd op de 2016-2017 vergoedingsperiode. CZ blijkt echter een regel te hanteren dat als er een jaar niet wordt gedeclareerd (2016), de vergoeding voor dat jaar vervalt: de vergoedingsperiode is daardoor 2017-2018 geworden. Hierdoor heb ik dit jaar (2018) geen ruimte meer over om nieuwe lenzen aan te schaffen.

Ik vind het niet klantvriendelijk dat een 2-jarige vergoedingsperiode kan worden doorgeschoven voor een vaste bril/contactlensdrager als in een bepaald jaar niet wordt gedeclareerd. Dat is niet logisch voor regelmatig terugkerende kosten als lenzen/bril en het staat ook letterlijk verstopt in de kleine letters.

Ik heb hierover met CZ gebeld en CZ verwijst enkel naar de voorwaarden. Ik verwacht een meer klantgerichte en oplossingsgerichte benadering van mijn klacht.

De oplossing

Ik wil CZ verzoeken met terugwerkende kracht mijn declaratieperiode aaneensluitend te maken, dus 2016-2017, zodat ik de kosten voor mijn contactlenzen in 2018 alsnog gewoon kan declareren. Dit zou ook recht doen aan het feit dat ik reeds sinds 2008 een trouwe CZ klant ben en al die jaren (10 jaar op een rij!) aanvullend verzekerd ben van het TOP pakket en ik zeer selectief ben in het aanspreken van mijn aanvullende zorgpolis.

2 reacties

  1. Auteur
    CZZorgverzekeraar
    Datum
    Beste M.J.M. Bos-van Rijn,

    Jouw klacht over de afhandeling van je lenzendeclaratie stuur ik door naar mijn collega's van team Klachten en Geschillen. Zij nemen binnen vijf werkdagen contact met je op.

    Met vriendelijke groet,
    Shirley
    Medewerker Webcare
  2. Auteur
    CZZorgverzekeraar
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste M.J.M. Bos- van Rijn

    Op 14 november 2018 heeft een medewerker van het Klachtenteam met je gesproken. De medewerker heeft je verteld dat vergoeding een bril of lenzen voor 2 kalenderjaren gelden. De periode begint te lopen op 1 januari van het jaar waarin jij jouw bril of lenzen hebt ontvangen. In 2016 heb je geen bril of lenzen ontvangen, maar pas in 2017 weer. Dit betekent dat de vergoeding geldt voor het jaar 2017 en 2018. Toch zijn wij je tegemoet gekomen. Wij hopen dat je tevreden bent hoe de klacht voor je is afgehandeld.

    Met vriendelijke groet,

    Karlijn
    Medewerker Webcare
    CZ

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Marieke
Datum
Uiteindelijke oplossing
Klacht is naar 100% tevredenheid opgelost, op een klantvriendelijke en snelle wijze.
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over CZZorgverzekeraar?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen