Klacht CZZorgverzekeraar: Onnodig hoog bedrag in rekening gebracht voor een intake gesprek

Saske Franken

Van de huisarts kreeg ik een doorverwijzing om naar de Voedist te gaan. Ik kamp al een tijd met problemen aan mijn darmen. Ik heb daar in februari een intakegesprek gehad. Ik kwam tot de conclusie dat ik niet bij de juiste zorgverlener was en ben daar niet meer geweest. In april kreeg ik van cz een doodleuke eigenbijdrage rekening van een kleine 90 euro voor dit consult. Schandalig! Er is niets noemenswaardig gebeurd. Ik heb direct contact gezocht met de Voedist, zij vertelde dat zorgverleners de prijzen per uur bepalen. Nou met dit soort prijzen is idd de zorg straks onbetaalbaar. Niet normaal dat de zorgverzekeraar de tarieven bepaals voor de hulpverlener. Te weten dat menig intakeconsult ik ooit heb gehad nooit hoger waren dan 65 euro en er bij dat zelfde consult meteen ook actie's werden ondernomen. Ik kan er met mijn pet niet bij, ik wil immers gezond oud worden, daar ik ook zorgpremie voor betaal, om misschien bepaalde ziektes nu te voirkomen door weleens naar een hulpverlener te gaan die mijn klachten mee helpt oplossen.

Gewoon gedeeltelijk/ volledig vergoeden

CZ zorgverzekeraar
    Beste S. Franken,

Jouw klacht stuur ik door naar mijn collega’s van team Klachten en Geschillen. Zij nemen binnen vijf werkdagen hierover contact met je op.

Groet,

Manon
    Medewerker Webcareteam CZ
    Saske Franken
    Dank u wel Manon, ik hoor het graag. Vandaag 14 mei heb ik helaas nog geen collega van u gehoord. Met vriendelijke groet,
    Saskia Franken

Ook een klacht indienen over CZZorgverzekeraar?