Opgelost door CZZorgverzekeraar: Prijs 346% verhoogd.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 105774
Gebruiker
Walther
Datum
9 reacties

Details

De klacht

Na kwaadaardig gezwel in de blaas is de blaas verwijderd en een neo blaas ingebracht. Een van de nadelen is incontinentie, hoofdzakelijk s'nachts. Apotheek dwong mij begin 2014 een 2 maandelijks abonnement te nemen op incontinentiemateriaal. Ik betaalde per 50 stuks€17,17. Nieuwe collectieve verzekeraar CZ liet me aanvankelijk voor hetzelfde aantal € 74 betalen.
Na melding foute factuur is dit teruggebracht tot € 59,50, toch een verhoging van 346%. Volgens CZ staat dit vast conform mijn profiel in categorie 3, gebaseerd op de betrekkelijk geringe afname.
Dit kost mij per jaar € 357, waar ik vorig jaar € 103,02 betaalde. Ik heb ook nog andere medicijn en dokterskosten Ik ben 74 jaar en heb pensioen. Klacht bij CZ zelf zal hetzelfde verhaal opleveren. Dit telefonisch besproken.

De oplossing

Prijs terugbrengen naar het peil van 2014, eventueel met een kleine redelijke verhoging en terugstorting van het teveel betaalde.

9 reacties

  1. Auteur
    CZ
    Datum
    Geachte heer Ott,Ik stuur uw klacht door naar mijn collega's van team Klachten en Geschillen. Zij nemen binnen vijf werkdagen contact met u op hierover. Met vriendelijke groeten,Anke
    medewerker Webcare CZ
  2. Auteur
    Walther
    Datum
    Helaas, na 5 werkdagen nog geen reactie van afd. klachten en geschillen.
  3. Auteur
    CZ
    Datum
    Geachte heer Ott,Uw klacht is opnieuw in behandeling genomen en deze week naar de medisch adviseur gestuurd. U ontvangt daarna van ons bericht. Hebt u vragen? Neem dan contact op met (013) 593 80 90.Met vriendelijke groeten,
    Melanie
    medewerker Webcare CZ
  4. Auteur
    Walther
    Datum
    Reactietijd bijna verstreken. Nog niets gehoord, dus geen financiële bevrijding.
  5. Auteur
    CZ
    Datum
    Geachte heer Ott,
    Ik kan me voostellen dat de afhandeling van uw klacht voor u lang duurt. Om de klacht juist en naar tevredenheid af te handelen, namen wij ook contact op met de Nederlandse Farmaceutische Zorggroep Bv. We wachten nog op hun antwoord. Zodra wij hun antwoord ontvangen, brengen wij u op de hoogte.Hebt u vragen? Neem dan contact op ons via telefoonnnummer (013) 593 80 90.Met vriendelijke groeten,
    Melanie
    medewerker Webcare CZ
  6. Auteur
    CZ
    Datum
    Geachte heer Ott, Onze medewerker van team klachten en geschillen sprak vandaag met u over uw klacht. Hij legde u ons beleid uit en wat het antwoord was van de Nederlandse Farmaceutische Zorggroep Bv. Hij zorgt er verder voor dat onze collega's van Medische Beoordelingen Hulpmiddelen u per e-mail inlichten over hoe u kunt regelen dat u zelf uw materiaal inkoopt. Ik vertrouw erop dat wij uw klacht hiermee naar tevredenheid afhandelden. Met vriendelijke groeten,Karlijn
    medewerker Webcare CZ
  7. Auteur
    Walther
    Datum
    De medewerker van klachten en geschillen heeft gebeld en uitgelegd dat zorgverzekeraars jaarlijks in onderhandeling met leveranciers de tarieven van hulpmiddelen vaststellen. Betreffende leverancier, De Nederlandse Farmaceutische Zorggroep (waarvan het bestaan mij niet bekend was) heeft , omdat ze niet wisten dat ik een neo-blaas had, het tarief nu vastgesteld op categorie 2, zijnde 70 cent per dag. Dat betekend € 35,50 per twee maanden, 2x zoveel als afgelopen jaar.
  8. Auteur
    Walther
    Datum
    Ik meende dat ik de middelen betrok van de Service Apotheek die het op haar beurt weer betrekt van Van Heek Medical. Om meerdere mogelijkheden te hebben heb ik gevraagd of ik dan niet zelf kon inkopen en vervolgens kon declareren. Dit kon maar er waren restricties aan verbonden Ik zou per E-mail worden ingelicht. Ben in afwachting van deze mail.
  9. Auteur
    Walther
    Datum
    Na mail van afdeling Medische beoordelingen groep hulpmiddelen en ingewonnen advies is de keuze duidelijk.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Walther
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over CZZorgverzekeraar?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen