Opgelost door D-reizen: Annuleringsverzekering D-Zeker, dochterondernemming van Allianz

Redo

Ik heb op advies van de verkoopster van de D-Reizen winkel een annuleringsverzekering afgesloten op mijn reis die ik daar heb geboekt. Nu had ik nooit verwacht gebruik te maken van deze verzekering, helaas was dat anders. Op de derde dag ben ik vol aangereden, terwijl ik een zebrapad overstak. Volgens de ambulance medewerkers die ter plekke waren was er niets gebroken. Helaas een dag later na verstijving niets meer kunnen doen en besloten de dagen uit te zitten om daarna door te rijden naar mijn schoonvaders huisje in Frankrijk, aangezien dit nog geen 4 uur rijden was. Eenmaal terug in Nederland bleek mijn been dus toch gebroken. Na contact met Allianz die de verzekering van D-Reizen behandelt kreeg ik, na alle bewijsvoering dat ik daadwerkelijk een dergelijke schade heb opgelopen, waardoor ik bijna niet kon lopen, te horen dat er geen vergoeding is van de 'niet genoten vakantiedagen', omdat ik dan 8 uur in het ziekenhuis had moeten liggen of naar huis had terug moeten keren.

Mijn gewenste oplossing is dat ik mijn 'niet genoten vakantiedagen, uitgekeerd krijg, aangezien de bewijsvoering duidelijk heeft laten zien dat er wel degelijk een reden is geweest, waarbij het lichamelijk letsel heeft aangetoond dat de vakantiedagen niet genoten zijn. Volgens de SOS lijn van de ANWB, waarbij ik terecht ben gekomen werd aangegeven dat aanspraak maken op de niet genoten vakantiedagen ook bij terugkomst in Nederland zou kunnen. Wij hebben besloten dat een terugreis naar Nederland veel intensiever en pijnlijker geweest zou zijn, aangezien de reis dan rond de 16 uur ligt dan de 4 uur naar een (eigen) huisje in Frankrijk te rijden. Het hele gebeuren heeft uiteraard plaatsgevonden op advies van de aanwezige ambulancemedewerkers, waarvan ik mag verwachten dat zij hun vak verstaan. In Nederland hadden ze de breuk hoogst waarschijnlijk gewoon vastgeschroefd, zodat het geneesproces zo een 6 weken zou duren i.p.v. 3 maanden.

D-reizen
    Beste René,

Bedankt voor uw bericht. Wat een ontzettend vervelende situatie. Ik hoop dat het herstel voorspoedig verloopt!

Via deze weg wil ik u laten weten dat wij ons gaan verdiepen in uw situatie, en dat wij hier graag op terugkomen.

Anne - Team Webcare

D-reizen
    Beste René,

De winkel heeft vanmorgen contact met jullie gehad en duidelijkheid verkregen over jullie vervelende omstandigheden op reis. Wij hebben opnieuw contact gezocht met Allianz en zij hebben aangegeven dat ze jullie dossier gaan heropenen. Wij hebben hierbij ook een verzoek tot coulance gestuurd.

De gewenste oplossing die u aangeeft kunnen wij helaas niet aangeven aangezien dit nog via onze partner Allianz loot. Mocht u verder nog vragen hebben dan helpen wij u graag en kunt u contact opnemen met de winkel. Hopend u hiermee voldoende te hebben geholpen.

Marijn - Team Webcare
    Beste Marijn,

Fijn dat jullie zo snel hebben gereageerd op mijn klacht over de verzekering. Mijn vrouw heeft inderdaad al met één van jullie medewerkers gesproken. Zij vond het erg fijn om te horen dat jullie je goed konden inleven in mijn situatie en Allianz opnieuw hebben gevraagd deze te beoordelen. Ik hoop dat zij net als jullie wat meer los kunnen kijken van de vaste en algemene afspraken en meer rekening houden met mijn ontstane situatie.
    Alvast bedankt,
    René Douwes
    Beste Marijn,
    Bij deze wil ik graag melden dat Allianz na de heropening van het dossier gelukkig toch heeft besloten (een deel van) de niet genoten vakantiedagen te vergoeden. Graag wil ik jullie bedanken voor jullie inzet en steun in mijn situatie.
    René Douwes
    Redo
    Dankzij de inzet en steun van D-Reizen ben ik zeer tevreden met de afhandeling van mijn klacht ten aanzien van de afgesloten verzekering bij Allianz. Fijn dat Allianz zelf de zaak heeft overwogen en daar een andere uitspraak aan heeft gegeven.

Redo

Ook een klacht indienen over D-reizen?