Klacht D-reizen: Annuleringsverzekering D-Zeker betaalt niet bij Besmettelijke Ziekte

LittleJoe55

Hotel geboekt en op advies van medewerker een annuleringsverzekering afgesloten.
Mijn vriendin gaat naar de huisarts met verkoudheidsverschijnselen. Er word een bloedonderzoek geadviseerd. Bij de uitslag (11 dagen later) wordt een besmettelijke ziekte vastgesteld. Voorstel tot afhandeling: U had het onderzoek moeten afwachten / u had niet moeten boeken. Dit is geen reden om de kosten te vergoeden. Uiteindelijk: U kunt de kosten Annuleringsverz. 14,71 euro retour krijgen.
Zolang iets niet is vastgesteld moet je gewoon werken / plannen / ondernemen etc. Ofwel verder gaan met leven. Toch???
U raad mensen af een Reis te boeken bij een niet vastgestelde ziekte. Dat is een negatieve ondernemersinstelling. Of wilt U op deze manier meer inkomsten creëren?
Trouwens bij een doorlopende annuleringsverzekering / reisverzekering klopt uw argument van afwijzen ook niet!!! Betaald u dan ook niet uit??? Een woord: Schandalig.

Ik wil dat de Annuleringsverzekering van D-Reizen alsnog overgaat tot het bieden van dekking bij een Besmettelijke Ziekte.
Wij wonen niet bij mekaar en wilde haar verassen met een uitje en wist bij boeken nog niet dat zij Kinkhoest had. En dit is 4 tot 6 weken besmettelijk. (zie RIVM)
p.s. Ik ga toch geen reis boeken als ik weet dat ik niet kan gaan. Ook hadden wij besloten om alsnog te gaan, omdat ik in eerste instantie niet kon annuleren, maar dan zouden andere mensen besmet kunnen worden.???
U zou schuld moeten bekennen, maar dat is blijkbaar heel moeilijk?
Ik heb inmiddels schriftelijk bezwaar aangetekend bij D-Reizen

D-reizen
    Op maandag 30/8 heb ik de voicemail van de heer Pluijmaekers ingesproken met het verzoek mij terug te bellen om de klacht te bespreken. Dit is tot op heden nog niet gebeurd, maar daar staan wij nog steeds voor open.
    Met vriendelijke groet, Caroline, Webcare D-reizen.
    Geachte mevrouw,
    Ik ben er geen voorstander van om dit telefonisch te bespreken.
    Graag zie ik een schriftelijke reactie op klachtenkompas of een reactie op mijn ingediend bezwaarschrift, waarop ik zeker zal reageren.
    Groet, J.P.
    D-reizen
    Geachte heer Pluijmaekers,

Op 23/9 hebben wij u de reactie van de verzekeringsmaatschappij doorgestuurd en u een voorstel gedaan om de klacht naar tevredenheid op te lossen. Hierop hebben wij nog geen reactie van u ontvangen. Graag ontvangen wij deze alsnog.
    Met vriendelijke groet, Caroline, Webcare D-reizen.
    Geachte Mevrouw,
    Het reisbureau zelf wil schikken door me uit Coulance een Cadeaubon aan te bieden. Dit komt bij mij over alsof ik zelf schuld heb aan alles. Ik ben voor een correcte afhandeling waarbij D-Zeker (Annuleringsverzekering) overgaat tot uitbetalen en niet waar ik een schuldgevoel aan moet overhouden.
    Ik ga dan ook niet akkoord met dit Coulanceaanbod.
    Ik zal de uitleg/afwijzing verder toelichten in een nieuwe nieuwe klacht aan D-Reizen / D-Zeker.
    Groet, J.P.
    LittleJoe55
    Met D-Zeker van D-Reizen ben je nog niet op Vakantie geweest of er zijn al probemen.

LittleJoe55

Ook een klacht indienen over D-reizen?