Opgelost door D-reizen: Noodzakelijke extra kosten bij een bij D-reizen geboekte pakketreis
Details
Klacht
We wilden in mei een reis boeken naar Sardinië. We zagen een leuk hotel en hebben dit geboekt. Blijkt bij het hotel in de laatste alinea een opmerking te staan, dat de transfer van het vliegveld naar het hotel 143 km verderop zelf geregeld moet worden. Autohuur is 40% van de totale vakantie.In eerste instantie denken we, dat we dan maar deze auto bijboeken via D-reizen bij Sunny cars, waar we goede ervaringen mee hebben. Onder andere het kostenloos annuleren vonden wij altijd prettig.
Het werd voor ons voor ons wel kostbaar. Dus wij willen annuleren. De 25% aanbetaling nemen we voor lief.
Dan komt de rekening van D-reizen:
25 % van de originele pakketreis.
100% van het parkeren
100% van de bij Sunny cars eind mei gereserveerde auto.
Annuleringskosten, die gelijk zijn aan de reserveringskosten.
Nogmaals SGR.
We hebben geen kostenoverzicht of rekening van de extra's gekregen. In de algemene voorwaarden, in het laatste artikel vol juridische tekst, staat dat extra's bij annuleren altijd voor 100% betaald dienen te worden. Ik heb gebeld naar Sunny cars, en deze bevestigd, dat voor consumenten de auto tot 1 uur voor vertrek kostenloos geannuleerd kan worden. Maar het kan zijn, dat dit bedrijf andere voorwaarden heeft met D-reizen.
Bijboeken van noodzakelijke componenten van een reis, als een transfer, is in mijn ogen een manier om op een niet erg nette manier mensen, die al aan hen vast zitten, omdat ze vakantie al geboekt hebben, financieel uit te melken.
Alles moet via E-mail, want ze zijn telefonisch niet bereikbaar.
Winkels van D-reizen doen niets "omdat deze reis via de website geboekt is".
Gewenste oplossing
Ik wil op een fatsoenlijke manier mijn reis kunnen boeken. Dit kan als de voorwaarden op een fatsoenlijke manier voor de boeking over afwijkende voorwaarden communiceert.- Status
- opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.