Opgelost door D-reizen: Noodzakelijke extra kosten bij een bij D-reizen geboekte pakketreis

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 643884
Gebruiker
J.M.F. Tunnessen
Datum
2 reacties

Details

Klacht

We wilden in mei een reis boeken naar Sardinië. We zagen een leuk hotel en hebben dit geboekt. Blijkt bij het hotel in de laatste alinea een opmerking te staan, dat de transfer van het vliegveld naar het hotel 143 km verderop zelf geregeld moet worden. Autohuur is 40% van de totale vakantie.
In eerste instantie denken we, dat we dan maar deze auto bijboeken via D-reizen bij Sunny cars, waar we goede ervaringen mee hebben. Onder andere het kostenloos annuleren vonden wij altijd prettig.
Het werd voor ons voor ons wel kostbaar. Dus wij willen annuleren. De 25% aanbetaling nemen we voor lief.
Dan komt de rekening van D-reizen:
25 % van de originele pakketreis.
100% van het parkeren
100% van de bij Sunny cars eind mei gereserveerde auto.
Annuleringskosten, die gelijk zijn aan de reserveringskosten.
Nogmaals SGR.
We hebben geen kostenoverzicht of rekening van de extra's gekregen. In de algemene voorwaarden, in het laatste artikel vol juridische tekst, staat dat extra's bij annuleren altijd voor 100% betaald dienen te worden. Ik heb gebeld naar Sunny cars, en deze bevestigd, dat voor consumenten de auto tot 1 uur voor vertrek kostenloos geannuleerd kan worden. Maar het kan zijn, dat dit bedrijf andere voorwaarden heeft met D-reizen.
Bijboeken van noodzakelijke componenten van een reis, als een transfer, is in mijn ogen een manier om op een niet erg nette manier mensen, die al aan hen vast zitten, omdat ze vakantie al geboekt hebben, financieel uit te melken.
Alles moet via E-mail, want ze zijn telefonisch niet bereikbaar.
Winkels van D-reizen doen niets "omdat deze reis via de website geboekt is".

Gewenste oplossing

Ik wil op een fatsoenlijke manier mijn reis kunnen boeken. Dit kan als de voorwaarden op een fatsoenlijke manier voor de boeking over afwijkende voorwaarden communiceert.
Geboden oplossing
D-reizen heeft kontakt opgenomen. Kosten autohuur en parkeerkosten zijn geschrapt. Aan de consumentenbond: Hartelijk bedankt voor de steun.
Status
opgelost
Beoordeling
happy

2 reacties

  1. Auteur
    D-reizen
    Datum
    Beste Tunnessen,

    Wat vervelend dat je jouw reis wenst te annuleren en dat de annuleringskosten zo hoog uitvallen. Bij het boeken van de reis staat inderdaad aangegeven of de transfer is inbegrepen of niet. Ik kan mij voorstellen dat het een flinke tegenvaller is als je daar overheen gelezen hebt en de kosten zo hoog uitvallen. Bij het boeken en bij de boekingsbevestiging heb je de reisvoorwaarden ontvangen waarin de annuleringsvoorwaarden zijn opgenomen. Ik neem contact met je op om te kijken of we samen tot een oplossing kunnen komen.

    Met vriendelijke groet,
    Stephanie van D-Reizen
  2. Auteur
    J.M.F. Tunnessen
    Datum
    Hallo Stephanie,

    Wij willen graag met een oplossing komen.
    U kunt contact opnemen via mijn telefoonnummer, via E-mail en Whatsapp.

    Als U ons telefoonnummer niet heeft, kunt U mij mailen. Ik stuur hem dan.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over D-reizen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen