Klacht D-reizen: Onterechte annulering kosten

Klachtnummer
# 313389
Gebruiker
Michaeltansel1234
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Vakantie na Egypte geboekt met 4 personen
Annulering verzekering er op ook omdat we een zwanger vrouw mee gaat
Na vraag gedaan bij het reisbureau in Overvecht of er nog risico waren voor de zwanger vrouw er word ons verteld dat er geen risico waren
Nu blijkt die er zeker wel te zijn
Dus wilde wij hem annuleren ma omdat het risico laag is vind de verzekering maatschappij het geen gegronde rede
Nou volgens mijn is het gewoon een medische rede en ga je niet een vrouw sturen die zwanger is na een land waar het risico is dat je het zika virus op kan lopen en dat je met een ongezond kind thuis komt
Nu toch annuleren omdat wij zeker dat risico niet gaan nemen nu meer dan de helf van me geboekte kosten kwijt weg vakantie waar we zo hard voor gewerkt hebben
Dit kan toch niet zo waar zijn wij dan voor verzekerd waarom hebben we die annulering er op genomen juist voor dit soort dingen toch

De oplossing

Oplossing dat we ons volledige bedrag terug krijgen zodat we wel na een land kunnen waar het veilig is en kunnen genieten van ons wel verdiende vakantie

1 reactie

  1. Auteur
    D-reizen
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste Michael,

    Bedankt voor het delen van uw ervaring. Alleen zo kunnen wij onze service verbeteren.

    Voordat u uw vakantie op onze website heeft geboekt, is er geen advies inzake inentingen en muggen bij ons opgevraagd.
    Aangezien uw persoonlijke situatie vooraf bekend was, maakt dit het besluit van een verzekering omtrent annuleren altijd anders.

    Uiteraard denk ik graag met u mee en vind ik het erg vervelend dat u onzeker bent over de geboekte reis.
    De mogelijkheden heb ik voor u opgevraagd bij de reisorganisatie.
    Het betreft echter een definitief geboekte reis, waar u op onze website akkoord voor heeft gegeven.
    D-reizen dient zich aan de annuleringsvoorwaarden van de betreffende reisorganisatie te houden, deze zijn reeds met u besproken.

    Ik hoop u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben en wens u een prettige vakantie toe.

    Met vriendelijke groet,
    Guido
    D-reizen - Webcare

Ook een klacht indienen over D-reizen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen