Klacht D-reizen: Restitutie geannuleerde zomervakantie

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 496977
Gebruiker
Klacht#5657
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Dit betreft de terugbetaling van onze geannuleerde vakantie eind juli 2020
Wij hebben toch onze restbetaling moeten doen uiterlijk 6 weken voor vertrek ondanks een mogelijke negatief reisadvies.
Uiteindelijk na omboekingen naar een andere bestemming binnen 1,5 week voor vertrek toch geannuleerd.
4 weken later; 26 augustus verwerkt het hoofdkantoor de annulering en hanteert dan pas de 12- 14 wkn termijn voor de terugbetaling.
Na navraag in het filiaal Heerlen blijkt dit nu inmiddels mogelijk 20 wkn te kunnen worden!
Hier gaan wij niet mee akkoord!
Wij hebben in de zomer ons laatste spaargeld gebruikt om toch met ons gezin met vakantie te gaan. De kerst staat voor de deur, de corona perikelen gaan ons ook niet in de koude kleren zitten.
We hebben alle begrip en geduld gehad.
Maar dit is nu op!
We houden ons aan het termijn van uiterlijk 14 weken maar langer niet!
Dit houdt in uiterlijk 4 dec
D reizen houdt zich niet aan haar voorwaarden betreft een terugbetaling.

De oplossing

Uiterlijk 4 dec, liefst eerder mijn restitutie teruggeboekt op mijn rekening.
Zo niet, schakel ik de rechtsbijstand in

3 reacties

  1. Auteur
    D-reizen
    Datum
    Beste Mandy,

    Ik begrijp erg goed dat het niet gewenst is om zo lang te moeten wachten op de terugbetaling. Echter is het zo dat D-reizen per dag een maximum bedrag mag uitbetalen. Het aantal klanten die wachten op een terugbetaling is op dit moment erg hoog, vandaar dat de terugbetalingstermijn is verlengd.

    Ik snap dat dit niet het antwoord is waarop je had gehoopt. Ik raad je aan nog heel even af te wachten. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het bedrag alsnog eerder op je rekening staat.

    Mijn excuses voor het ongemak. Ik hoop dat je de terugbetaling spoedig van ons ontvangt.

    Met vriendelijke groet,

    Núria | Webcare Team | Customer Contact Center
  2. Auteur
    Klacht#5657
    Datum
    Goedemorgen ,

    Ik heb gisteren ook contact gehad met het filiaal en deze gaan mij as dinsdag een terugkoppeling geven.
    Dit is inderdaad niet het antwoord wat we verwachten.
    Ik verwacht zelfs dat 20 weken ook niet haalbaar voor jullie is en wij dus maar moeten blijven afwachten.
    We hebben jullie een redelijke termijn gegeven en dit is dan ook ons max
    Dit is ook niet conform de voorwaarden van een terugbetaling.
    Nogmaals indien dit niet wordt opgelost zijn wij helaas genoodzaakt verdere stappen te ondernemen.
  3. Auteur
    D-reizen
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste Mandy,

    Nogmaals excuses voor het ongemak. Het totaal van 20 weken is de betalingstermijn waar wij ons op dit moment aan dienen te houden. Mocht dit wijzigen, dan nemen mijn collega's uit de vakantiewinkel uiteraard contact met je op. Ik hoop dat onze vakantiewinkel in Heerlen je dinsdag beter nieuws kan brengen.

    Mijn collega's gaan hun uiterste best doen om je zo goed mogelijk te helpen. Je hoort spoedig meer van ons.

    Met vriendelijke groet,

    Núria | Team Webcare | Customer Contact Center

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Klacht#5657
Datum
Uiteindelijke oplossing
In afwachting tot as dinsdag Geen oplossing dan wordt dit doorgezet
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over D-reizen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen