Klacht D-reizen: Verkeerde namen op paspoorten met onvoldoende dienstverlening en voorlichting

Klachtnummer
# 104225
Gebruiker
Lisa
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Hierbij wil ik een klacht indienen over D-reizen voor het onvoldoende informatievoorziening en een tekort aan dienstverlening voor het aanleveren van de vliegtickets met de juiste paspoortnamen voor onze reis naar Amerika.
Ik heb een optie genomen op een vlucht van Dusseldorf naar LA. Tijdens dit gesprek wordt aangegeven dat de namen niet belangrijk zijn die worden later van belang. Bij het 2de bezoek aan het reisbureau neem ik de optie door met een medewerker. Tijdens dit gesprek wordt er steeds gesproken over namen. Geen paspoortnamen. Hierbij is verwarring ontstaan over welke gegevens er aanwezig moesten zijn. Vanwege dat op een later tijdstip de ESTA geregeld zou worden en de paspoorten hiervoor ingeleverd zouden worden is de verwachting ontstaan dat op dat moment de juiste namen overgenomen zouden worden. Daarnaast is mij geen informatie gegeven over het feit dat welke voorwaarden de tickets hebben en dat deze tickets niet onder de ANVR reis of boekingsvoorwaarden vallen.

De oplossing

Vliegtickets met juiste namen, zonder extra kosten. En daarnaast voldoende informatievoorziening.

3 reacties

  1. Auteur
    D-reizen
    Datum
    Wij hebben de klacht telefonisch met klanten besproken en ons standpunt toegelicht. Wij zijn nog in afwachting van de airline voor een oplossing tegen gereduceerde kosten.Annemiek
    Webcare D-reizen
  2. Auteur
    Lisa
    Datum
    We zijn nog in afwachten van de reactie van de airline.
  3. Auteur
    D-reizen
    Datum
    Moeder van klant is langsgeweest op het hoofdkantoor. Helaas wil de airline niet meewerken aan de naamswijziging. Hoe spijtig ook, maar ons standpunt hierin is al eerder toegelicht.
    Caroline
    Webcare D-reizen

Ook een klacht indienen over D-reizen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen