Klacht D-reizen: We hebben niet gekregen waar we voor betaald hebben.

# 319194
martwee

Via D-reizen een reis naar Kyknos Beach van 5 t/m 19 augustus 2018 geboekt bij Neckermann, na een drukke periode waren we er echt aan toe. Met de taxi van het vliegveld opgehaald (mijn vrouw kan niet tegen busreizen).

Met de reisleider van Neckermann gesproken en onze teleurstelling uitgesproken; Kyknos Beach is een mooi hotel, echter niet ingericht op de grote hoeveelheid gasten.

Met als gevolg dat er weinig ruimte was in het restaurant, het geregeld aan voedsel ontbrak, geen borden aanwezig waren, ik elke dag om 6:15 u opgestaan om 4 ligbedden te reserveren om er zeker van te zijn dat we een plekje hadden bij het zwembad. Er was overdag trouwens niets te doen voor mensen vanaf 16 jaar, welke we wel gewend zijn, we hebben extra buiten de deur gegeten en wat uitstapjes gemaakt, allemaal kosten waar je bij all- inclusieve geen rekening mee houdt. De terugreis met de taxi naar het vliegveld verliep voorspoedig, echter bleek bij aankomst de vlucht vertraagd te zijn, we hebben zitten wachten en wachten, maar er verscheen geen verdere info (bij welke balie we moesten inchecken, toen plotseling verscheen het “boarding” teken, terwijl onze bagage nog niet was ingecheckt! De enorme stress die toen ontstond is niet te beschrijven, waar moeten we inchecken, halen we het vliegtuig nog, na zo’n vakantie ook dit nog! Met bereidwillige hulp van enkele vliegveld medewerkers is het nog gelukt op tijd aan boord te komen, maar zoiets willen we NOOIT meer meemaken. In het vliegtuig hoorden we van mensen die met de bus zijn opgehaald dat daar was verteld over de verlaatte vlucht èn waar in te checken. - hierover geen enkele informatie ontvangen van Neckermann; dat terwijl onze telefoon- en whats-app gegevens bij u bekend zijn.

Kortom, de zorgloze vakantie aan het strand die we ons hadden voorgesteld pakte heel anders uit. Diverse Nederlandse en Vlaamse mensen gesproken die ook via Neckermann geboekt hadden en gelijksoortige klachten hadden.

Via de reisleider kregen we een voucher van Euro 100,- toegezegd, maar dit is ronduit een belediging. De vakantie heeft ons meer dan Euro 6.700,- gekost, een bedrag waar menigeen meer dan 2 maanden voor moet werken.

We zijn al meerdere malen op een all-inclusive vakantie naar Griekenland geweest, maar nog nooit was de prijs-kwaliteit verhouding zo slecht (en de vakantie zo duur).

Wat wij van Neckermann/D-reizen verwachten:

- het juist en op tijd inlichten van reizigers die met niet met de bus, maar met de taxi (of huurauto) reizen is een vereiste; - In gesprek te gaan met de hotel directie om de genoemde zaken te bespreken en aan een oplossing te werken, wij (en de andere gasten die we gesproken hebben) zullen daar geen profijt meer van hebben, dus is een: - passende financiële compensatie daarom op zijn plaats; na overleg met de Consumentenbond zijn we tot de conclusie dat voor een dergelijke vakantie een prijs van Euro 5.000,- meer dan genoeg is.

Wij verzoeken Neckermann binnen 2 weken met een passend voorstel te komen om deze klacht af te handelen.

Neckermann heeft echter via D-reizen laten weten pas op 16 oktober (dat is bijna 2 maanden na terugkomst) met een reactie te zullen komen, wij willen echter op redelijke termijn een reactie tegemoet zien.

D-Reizen schuift e.e.a. af naar Neckermann en geeft aan dat het wel 8 weken kan duren voordat Neckermann zal reageren. Het lijkt mij dat het reisbureau hier wel vaart achter kan laten zetten door Neckermann.

D-reizen
    Beste meneer Vahrmeijer,

Bedankt voor het melden van uw klacht. Ik heb hierover direct contact opgenomen met de winkel in Noordwijk. Zij geven aan dat de klacht al gemeld is bij ons en Neckermann. Wanneer er een inhoudelijke reactie is nemen zij contact met u op.

Het is standaard dat een reactietermijn voor een klacht 8 weken kan bedragen. Dit proces kunnen wij niet voor u versnellen.

Aangezien de klacht al in behandeling is bij de touroperator sluit ik de klacht op klachtenkompas.nl.

Ik vertrouw erop u voldoende geïnformeerd te hebben.

Charlotte
    D-reizen – Webcare

Ook een klacht indienen over D-reizen?