Klacht D-reizen: wil nu mijn geld terug van D-reizen

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 531270
Gebruiker
Butri
Datum
4 reacties

Details

De klacht

19 dec. 2019 6 tickets bij D-Reizen Emmen geboekt met Korean air naar Bali. Vertrek juli 2020. Refund aangevraagd, is toegekend op 3 Okt.2020 maar kon nog wel 13 tot 15 weken duren voor ik het geld terug kreeg. Na diverse telefoontjes met Emmen en het Hoofdkantoor tot nu toe nog steeds niets ontvangen.

De oplossing

advies geven wat ik nu kan doen.

4 reacties

  1. Auteur
    D-reizen
    Datum
    Beste B. Smith-Willemsen,

    In jouw dossier zie ik staan dat mijn collega's uit de winkel onlangs contact met je hebben opgenomen over de situatie en dat je daar langs zou komen om te kijken naar eventuele mogelijkheden.

    Zoals aan je is gemeld wordt helaas de terugbetaling van jouw betaling uitgesteld totdat wij voldoende steun vanuit de overheid ontvangen. Wij begrijpen dat dit een enorme teleurstelling is. Zodra wij meer duidelijkheid hebben over het terugbetalingstermijn, zullen wij je hierover informeren.

    Ik begrijp dat dit heel erg vervelend is. We doen ons uiterste best om het zo snel mogelijk te restitueren.

    Groeten,

    Joyce | Customer Contact Center | Webcare
  2. Auteur
    Butri
    Datum
    ben inderdaad bij d reizen geweest, kreeg te horen dat ik kon omboeken naar een complete reis. kreeg ook boekjes mee van o.a. Tui. daarna hoorde ik dat Tui en Corendon geen zaken meer deden met D reizen. Dus heeft dat ook geen zin meer. ( Ik wil trouwens ook niet omboeken. ) werd mij ook nog verteld dat de mensen met vouchers voor gingen met uitbetalen. Ik wil nu direct mijn geld terug omdat D-reizen mijn geld van de tickets al sinds 3 Okt 2020 ontvangen heeft.
    Dit voelt voor mij als oplichten en diefstal, want als ik de tickets bestel moet ik ook direct betalen.
    Hoop het binnen 14 dagen te ontvangen.
  3. Auteur
    Butri
    Datum
    D-reizen is inmiddels failliet.
    Heb telefonisch contact gehad met Korean air deze hebben mij het volgende gemaild.
    (wij moeten u hierbij informeren dat de refund 12 Augustus 2020 is aangevraagd, en deze vanuit onze kant al is terugbetaald aan de tussen partij, en deze partij heeft op 24 Augustus 2020 de terugbetaling gedaan aan D-Reizen. In dit geval zou u dan contact moeten opnemen met SGR voor de mogelijkheden of u zou een claim kunnen indienen bij de curator.)
    Volgens mij kan ik niet terecht bij SGR omdat ik losse tickets heb, en als ik het bij de curator meld komt er denk ik ook niet veel van terecht. Dan komen wij ergens onder aan de lijst.
    zijn er misschien nog andere mogelijkheden.
  4. Auteur
    Butri
    Datum
    Denk niet dat ik langs deze weg nog een reactie krijg.
    Ga het maar via andere wegen proberen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Butri
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over D-reizen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen