Opgelost door DA Drogisterijen: Product erg duur vergeleken andere winkels

Marije Drost

Afgelopen zaterdag heb ik bij de DA drogist in Nes (Ameland) een sculpting brush van het merk Real Techniques gekocht. Hiervoor heb ik €15,99 betaald, dit stond bij het schap ook vermeld, dus ik zag er geen kwaad in. Na de kwast gebruikt te hebben, ging ik op internet kijken naar de andere soorten make-up kwasten die het merk aanbied. Tot mijn grote verbazing zag ik dat de kwast die ik bij de DA gekocht had, overal op internet aangeboden werd voor €11,99(De gewone prijs, geen aanbieding). Nu is €4,- verschil op dit bedrag nogal veel en baal ik van de aankoop. Waarom is dit product zo ontzettend veel duurder bij de DA Drogist?

Graag hoor ik van de DA drogist waarom dit product zo duur is en of er misschien een compensatie voor te bedenken is.

DA Drogisterijen
    Beste Marije,

Hartelijk dank voor je mail aan DA.

DA hanteert binnen haar formule andere prijsuitgangspunten dan bijvoorbeeld via Internet Vanzelfsprekend volgen wij de prijsontwikkelingen in de branche nauwgezet, maar dat is niet voor alle producten haalbaar. We hebben een ruim assortiment dagelijkse gebruiksproducten met een maar niet ten koste van de (basis)kwaliteit van onze producten. Voor Real techniques, sculpting brush hanteren wij de adviesprijs van de leverancier. Elke winkel is vrij om een eigen verkoopprijs vast te stellen. Mogelijk was het product via internet in de aanbieding of kiezen zij er voor dit product met verlies te verkopen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
    Marije Drost
    Oke, bedankt voor de verduidelijking! Ik snap het helemaal, maar toch erg jammer dat jullie dan vergeleken andere bedrijven best duur kunnen zijn.

Marije
    Marije Drost
    Aangezien ik het antwoord begrijp een +1, toch jammer van de prijs.