Klacht Dagblad de Limburger: Betalen voor een product dat niet voldoet aan art. 8 van de voorwaarden (tijdige bezorging).

J.C.A. Muijen

Reeds ruim 30 jaar tevreden abonnee van De Limburger (voorheen Limburgs Dagblad). Vrijwel altijd krantje op tijd (vóór 7.00 uur doordeweeks en vóór 7.30 uur op zaterdag) in de brievenbus. Een tevreden abonnee dus. Tot een aantal weken geleden…
A.g.v. een tekort aan bezorgers komt krant nu vrijwel dagelijks (ruim) te laat. Dit betekent doordeweeks dat wij hard copy niet kunnen lezen voordat we vertrekken naar ons werk. Nu bestaat wel de mogelijkheid om gebruik te maken van de digitale versie (en dat doen we ook), maar enerzijds zijn niet alle items in de digitale krant leesbaar op een smartphone (vergroten niet mogelijk) en anderzijds betalen wij abonnement voor hard copy.
Nu zijn wij (naar onze mening) echt geen azijnzeikers, maar we betalen nu reeds bijna 3 maanden voor een product dat we niet (tijdig) krijgen en we hebben De Limburger (herhaaldelijk) gevraagd voor een oplossing. Oplossing zou gelegen kunnen zijn in tijdelijke aanpassing van abonnementstarief. Concreet : betalen voor een digitaal abonnement zo lang als hard copy niet tijdig bezorgd kan worden want dat is ook de situatie.
De Limburger biedt (uiteindelijk) de volgende oplossingen :
- Per direct het abonnement aanpassen naar digitaal. Voordeel volgens De Limburger is dus dat wij geen maand opzegtermijn hebben en dus geen financieel nadeel meer. Er wordt dan wel voorbij gegaan aan onze wens om een hard copy van de krant te krijgen…
- Per direct een nieuw contract sluiten, waardoor actiematig het tarief omlaag gaat. Voordeel is een lagere prijs gedurende de contractperiode. Nadeel is dat wij dan pas contract (eventueel) kunnen opzeggen na afloop van nieuwe contractperiode.
In beide gevallen voor ons dus geen passende oplossing. Rest ons helaas de optie om het abonnement te beëindigen, en dat was niet de insteek. Niet erg oplossingsgericht en dus nu een ontevreden abonnee…

Betalen voor een digitaal abonnement zo lang als hard copy niet tijdig bezorgd kan worden.

Wij vinden dat Dagblad de Limburger hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Dagblad de Limburger?