Klacht Daikin Nederland: Falende Altherma warmtepomp.

Klachtnummer
# 53105
Gebruiker
Samsung
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Na 15 maanden problemen met de lucht/waterpomp, genaamd Altherma van Daikin, geef ik de moed op.
Naar mijn overtuiging is de ventilator in het buitendeel veel te krachtig.
Dat blijkt ook uit vergelijking met andere, wel goed werkende systemen.
Een door mij uitgevoerde berekening bevestigt dat .

Het hoofdprobleem is daardoor veel te hoog elektriciteits gebruik.
Daikin is de producent, Koelvisie in Drachten installeerde het buitendeel,
Technies Buro de Vries in Drachten installeerde het binnendeel.
Elke betyrokkene heeft onvoldoende knowhow.

De oplossing

Plaatsing van een veel minder krachtige ventilator in het buitendeel.
En een redelijke vergoeding voor alle meerkosten gedurende 15 maanden.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Daikin Nederland is uitgenodigd om deel te nemen aan Klachtenkompas.

0 reacties

Ook een klacht indienen over Daikin Nederland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen