Klacht DAK verzekeringen: DAK verzekeringen keert rechtmatige vergoeding niet uit!

Gebruiker1568145044

Wij hebben een lekkage in onze woning. Oorzaak is tweeledig:
1. Door een lekkende afvoerleiding van de wasmachine
2. Door verouderd voeg/kitwerk in de badkamer.

De eerste oorzaak valt onder de verzekering en zou gedekt moeten zijn en de tweede oorzaak niet.
De schade van de eerste oorzaak, vastgesteld door meerdere experts en van DAK zelf, is vastgesteld op 4100 euro. Toch wil de verzekeraar DAK slechts 50% uitkeren van dit bedrag. Reden hiervoor is dat er verouderd voeg/kitwerk is en zij daardoor in beginsel niks hoefden uit te keren. Per mail heeft de schade expert ook beloofd dat de kosten van de lekdetecties zouden worden vergoed, ook dit is niet gebeurd.

Wij zijn het hier absoluut niet mee eens. De schade en gevolgschade door de eerste oorzaak valt namelijk ver boven de 1800 euro die wij hebben ontvangen van DAK.

Ondanks heen en weer gemail en contact met onze contactpersoon en DAK heeft dit niet tot de uitkering geleid waar wij recht op hebben volgens de polis.

Wij verwachten daarom dat DAK verzekeringen de verantwoordelijkheid hierin neemt en het bedrag uitkeert die de schade expert heeft vastgesteld!

Ervoor zorgen dat DAK Volmacht schade de gestuurde mails goed gaat lezen en het bedrag uitkeert die hun eigen schade expert heeft vastgesteld, waar wij recht op hebben volgens de polisvoorwaarden. Inclusief de gemaakte kosten voor lekdetecties.

Wij vinden dat DAK verzekeringen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over DAK verzekeringen?