Wij vinden dat DAK verzekeringen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!
Opgelost door DAK verzekeringen: DAK weigert een verloren afstandbediening van een caravan-leveler te vergoeden.
Details
Klacht
We hebben bij DAK een caravanverzekering. Afgelopen vakantie stonden we op een stadscamping bij Bordeaux, om de volgende dag verder te gaan. Onze caravan is uitgerust met een E&P hydraulisch leveler-systeem, dat o.a. bediend wordt met een losse afstandbediening. Tijdens het voorbereiden van de rit stroomde het van de regen, dus regenjack, capuchon en snel opschieten. Ook het opdraaien van de caravansteunen gebeurt buiten de caravan met een afstandbediening. Je kan logisch tijdens deze handeling niet in je caravan blijven staan. Waarschijnlijk is hierbij de afstandbediening uit de zak van mijn regenjack gegleden, want op de volgende camping bij Rouen was hij "kwijt". Overal gezocht en niet teruggevonden. Camping Bordeaux gebeld: "Niet gevonden". Bij thuiskomst de verloren afstandbediening geclaimd bij de DAK caravanverzekering. Het komt erop neer dat deze verzekering de afstandbediening (€219) NIET vergoed, want: "De 'afstand'bediening is inboedel en de 'afstand'bediening was buiten de caravan!" De vraag is hoe je deze handeling IN de caravan had willen verrichten? We hebben heel wat contacten met DAK hierover gehad, maar geen succes. Ze baseren zich heel zwart/wit op de polisvoorwaarden, waaruit dus blijkt dat ze van caravans totaal geen verstand hebben en ook geen enkele coulance toepassen bij een dergelijk voorval.Gewenste oplossing
Ik wil dat DAK goed nadenkt over deze praktische situatie. Zoals zij het beoordelen, moet je dus halsbrekende toeren binnen je caravan uitvoeren, omdat anders je Afstandbediening niet meer onder de inboedel valt. Dit zelfde gebeurt dus even zo goed met de afstandbediening van je mover. Je gaat tijdens het manoeuvreren toch niet in je caravan staan?- Status
- opgelost
- Beoordeling
Bedrijf status
Bedrijf status
- Bedrijf
- Status
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.