Klacht Das Rechtbijstand: DAS weigert verantwoording te nemen voor fouten

Klachtnummer
# 133885
Gebruiker
HSWeb
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik had een geschil met mijn aanvullende verzekering op de Visa Card en ik heb hiervoor mijn rechtsbijstand verzekering aangesproken. DAS zag geen andere mogelijkheid dan een procedure te starten tegen ASR. Ik ben op het advies van DAS ingegaan. * Echter heeft DAS in haar advisering nooit gesproken over de haalbaarheid van de zaak. * Dat DAS bij een negatief vonnis kosten niet zou vergoeden, als de mogelijke verdere consequenties voor mij. * Mij nooit verteld dat de tegen vordering niet vergoed zou worden door DAS, ASR claimde de gemaakte kosten voor onderzoek en komende advocaat kosten. * Mijn claim lag rond de €1000.- en de tegenclaim was €15.000,- van ASR. Ik ben van mening dat DAS mij deugdelijk had moeten adviseren over wat de gevolgen zouden zijn en wat überhaupt mijn kansen zouden zijn bij het beginnen van een procedure. DAS had mij moeten waarschuwen dat zij Niet de kosten zouden vergoeden. DAS drong wederom aan op het voeren van hoger beroep en ik zit met de schuld

De oplossing

Dat DAS erkend dat zij fouten hebben gemaakt zoals zij ook al in een directiemail hebben erkend dat zij mij nooit hadden verteld dat die kosten niet vergoed zouden worden.

Dat DAS de schuld overneemt gezien deze mij deugdelijk had moeten adviseren en mijn belangen voorop hadden moeten plaatsen zoals zij ook beweren in de 5 Klant Beloften van DAS en verplicht zijn volgens de Gedragscode van het Verbond van Verzekeraars.

Gezien het simpele feit dat DAS Verzekerd Is Voor Beroepsfouten hadden zijnde kwestie al lang moeten oplossen.

1 reactie

  1. Auteur
    Das Rechtbijstand
    Datum
    Geachte heer,

    Wij hebben uw bericht vandaag ontvangen.

    Wij zullen (vanwege privacy overwegingen) rechtstreeks contact met u onderhouden en niet via de website.

    Met vriendelijke groet,


    Servicemanagement DAS

Ook een klacht indienen over Das Rechtbijstand?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen