Klacht Das Rechtbijstand: Geen goede opvolging van gevraagde rechtsbijstand

G.W. Roest

In januari jl hebben wij verzocht om rechtsbijstand ivm een product hetwelk niet aan de te verwachten normen voldoet, namelijk een bij Tutti Bella Almere aangeschafte scooter. Deze blijkt uitermate onbetrouwbaar, na overlegging van alle stukken werd ons meegedeeld dat we een sterke zaak zouden hebben door Mw L. Visser van DAS. Na aanbetaling van 100 euro eigen risico is zij hiermee aan de slag gegaan, en heeft 1 of 2 keer een brief gestuurd richting tegenpartij, zonder resultaat. Na 3 of 4 maanden is om voor ons onbekende redenen iemand ander op de zaak gezet, dhr Hilbrands, waar we tot afgelopen week geen contact mee konden krijgen ondanks verwoede pogingen tot bellen en beloftes van terugbellen. Na het indienen van een klacht bij DAS, bleek het binnen een uur wel mogelijk om telefonisch op te nemen, en daarin werd mij verstaan gegeven dat hij vond dat de tegenpartij gelijk heeft, en dat we zelf maar voor bewijs en opvolging moesten zorgen als we door wilden gaan.

Wegens de (niet) verleende kwaliteit van de diensten wens ik de 100 euro eigen risico terug te ontvangen, mede omdat inmiddels het al helemaal geen zin meer heeft om überhaupt iets tegen de scooter leverancier te doen, omdat het onding inmiddels bijna 1 jaar oud is, en nauwelijks nog economische waarde vertegenwoordigt.
Naar aanleiding met het telefoongesprek met de heer Hilbrands is mij duidelijk geworden dat DAS niet geinteresseerd is in bijstand voor haar klanten, maar slechts snel wil cashen. De heer Hilbrands deed tevens nogal neerbuigend tegen mij, waarbij hij kennelijk niet doorheeft dat ook ik enig verstand van het juridisch systeem heb, en dat hij door intimidatie mij van het kastje naar de muur zou kunnen sturen. Uitermate teleurstellend gedrag van iemand die zich "jurist" meent te mogen noemen. Bovendien zat hij constant de tegenpartij te verdedigen op grond van technische specificaties die niet juist zijn.

Das Rechtbijstand
    Geachte heer Roest,Wij kennen inmiddels uw klacht en hebben u dat gisteren (20 juni 2013) per brief bevestigd. Wij zullen (vanwege privacy-overwegingen) rechtstreeks contact met u onderhouden en niet via deze website. Met vriendelijke groet, DAS
    Afdeling Servicemanagement
    Goedendag.
    Kijkt u eens goed naar de data alvorens te reageren.
    Dit is een nieuwe klacht namelijk.
    Met vriendelijke groet
    Das Rechtbijstand
    Geachte heer Roest,Zoals eerder aangegeven zullen wij rechtstreeks contact met u onderhouden en niet via deze website. Vandaag zal de brief vanuit de directie naar u worden verstuurd.Met vriendelijke groet,DAS Servicemanagement
    G.W. Roest
    Inmiddels schriftelijke reactie gehad, inmiddels zijn we een half jaar verder, lang wachten op actie, men krijgt pas respons na een klacht omdat er geen contact mogelijk bleek met de behandelend persoon, en die weet dan uiteindelijk te vertellen dat de bal weer geheel teruggelegd is naar ons toe.
    In mijn ogen is er alleen 6 maanden tijd verspild en heeft het inmiddels geen zin meer om verder te gaan. Verspilde moeite en geld geweest. Kwalitatief Uitermate Teleurstellende ondersteuning.
    Das Rechtbijstand
    Geachte heer Roest,De reactie vanuit de directie is gisteren aan u verstuurd.Met vriendelijke groet,DAS Servicemanagement
    G.W. Roest
    DAS heeft contact opgenomen met ons, en ons schadeloos gesteld.
    Das Rechtbijstand
    De klacht is inderdaad inmiddels afgehandeld.DAS Servicemanagement

Ook een klacht indienen over Das Rechtbijstand?