Opgelost door Das Rechtbijstand: Onmenselijke behandeling bij afkeuren bezwaarschrift

content Opgelost
Dvey

T.A.V. DAS Incasso Rotterdam.

Na een telefoonverzekering aangesmeerd te hebben gekregen, heb ik de verzekering binnen de wettelijke 14 dagen opgezegd. Helaas is de premie die geïncasseerd is langs mijn stornering heen gegaan waardoor ik uiteindelijk weer 13,95 euro op mijn rekening kreeg gestort. Hierop hebben zij blijkbaar mails/berichten verzonden om dit ter kennis te geven, echter is mij dit geheel ontgaan en werd ik plots verrast door een incasso van, jawel, DAS. Of ik even 50 euro wilde overmaken wegens betalingsachterstand.

Het gaat mij om de principe kwestie, dat het kan voorkomen dat niet iedereen 24 uur per dag bij zijn of haar mail kan of komt en hierdoor een bericht of melding niet ziet ook niet als het bericht verzonden wordt per sms naar een nummer welke nog niet in gebruik is. Het kan voorkomen Chubb, en daar ga je menselijk mee om. Helaas werkt menselijkheid niet voor hun maar ook voor DAS niet. Bij DAS zitten juristen die in opdracht van jou een bezwaarschrift in behandeling nemen, maar puntje bij paaltje is iedereen een robot zonder menselijk inzicht en zijn de meningen al verdeeld voordat er daadwerkelijk per situatie gekeken wordt.

Kortom, bezwaarschrift afgewezen, ik moet 50 euro betalen, terwijl ik uiteraard gewoon bereid was die 13,95 euro terug te storten als ik hier zelf echt van op de hoogte was. Neem AUB geen verzekeringen bij telefoonwinkels af, ook niet als ht heen aantrekkelijk wordt gebracht met: Ja, maar u kunt het binnen 14 dagen kosteloos opzeggen!. Laat dat ding extern verzekeren via een 'echte' verzekeraar.

Dat DAS menselijk reageert en dieper ingaat op het totaal geheel. Leef je in in de mens en waar DAS altijd voor stond, voor de mens klaar te staan, blijkt niet het geval. Die incassokosten zullen we een worst wezen, het gaat mij om het feit dat ik die 13,95 euro wil betalen omdat dit was teruggestort op mijn rekening, heel krom allemaal zelfs nadat je het opgezegd hebt binnen de wettelijke 14 dagen bedenktijd. Ik ben nooit kwaadwillend geweest om bewust niet op berichtgeving te reageren en had uiteraard gewoon die 13,95 euro terug laten storten. Een vooringenomen houding op robotachtige wijze is dat hoe jullie mensen de mogelijkheid willen geven om bezwaar te maken?

Das Rechtbijstand
    Geachte heer, mevrouw,

Vanwege privacy overwegingen reageren wij rechtstreeks naar u en niet via deze of andere klachtensites.

De klacht wordt conform onze klachtenregeling opgepakt en afgehandeld. Binnen zes werkdagen vanaf de ontvangst van uw klacht sturen wij u een schriftelijke inhoudelijke reactie.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Servicemanagement DAS

Dvey
Klachtenafdeling van Chubb, niet van DAS, heeft wat gerichter gekeken en een wenselijke maar vooral menselijke oplossing aangeboden.

Ook een klacht indienen over ?